120 GB harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost Hoornweg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2003
Beste mensen,

Ik heb laatst een harddisk van 120 gb gekocht. Ik wilde deze aansluiten op mijn perntium 3 moederbord. Deze herkent echter geen schijven groter dan 48 gb. Wat te doen. Serieuze vraag, graag serieuze antwoorden.
Bedankt, groeten Joost

Welk merk/type moederbord heb je??

Je kan het waarschijnlijk oplossen doormiddel van een BIOS update.. :)

Kep t zelfde probleem gehad.. in mijn tijd (toen de computers nog van hout waren) maar een oplossing kan zijn het updaten van je bios.. is echter wel een riskant klusje.. en er moet een biosupdate beschikbaar zijn.. :) als ik jou was zou ik ff met google zoeken op je moederbordnummer en 'biosupdate'.. wie niet waagt wie niet wint.. en anders genoegen nemen met een 48gb ;)

suc6!

Geplaatst door Zpidey
wie niet waagt wie niet wint.. en anders genoegen nemen met een 48gb ;)

suc6!

Das waar :)
Maar das zonde van de resterende 70Gb ;)

[EDIT]
Geplaatst door Zpidey
sorry 'the dark' k we hadden ongeveer gelijk gepost.. :D
Beter 2 dan helemaal geen ;)

ja.. misschien kan je hem ruilen voor 2x 40gb ofzo.. als je btje vriendelijke winkelier hebt.. :D

Met opstarten van je pc zie je onderaan een bios string voorbijkomen. Die moet je eens opschrijven en door google heen gooien. Dan vind je vast wel informatie over je bios en of er updates voor beschikbaar zijn.

Geplaatst door Zpidey
ja.. misschien kan je hem ruilen voor 2x 40gb ofzo.. als je btje vriendelijke winkelier hebt.. :D

3 x 40 Gb mag ik hopen :D

Bedankt voor de reacties. Na het weekend kan ik gaan kijken voor een bios-update dmv het moederbord nummer en model. Prettig weekend. Ik zal effe laten weten hoe het dan verder gaat.

Groeten en prettig weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan