120 gb met 2mb of 8mb cache?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door pcfixer
Ja, dat zag ik al.. On board 5.1 sound. Maar ik heb tot dusver alleen maar de ervaring gehad dat dat gewoon matige kwaliteit was. Nooit gehoord van Soundstorm... Maar als beide het zeggen :) ;)...

Eerst proberen doet niemand kwaad???

Geplaatst door pcfixer
En aangezien NoRRoD geen Readon 9700's verkoopt (9600 / 9800 pro wel en veel MSI GeForce kaarten) zou ik die los moeten kopen en inbouwen. Nou is dat inbouwen nog niet het ergste, dat lukt mij ook nog wel maar het is denk ik veel gesodemieter. M'n vader zal wel zeggen van "waarom moet nou alleen die vid kaart weer ergens anders vandaan gehaald worden wat een onzin...".
tja, helaas. Maar een 9600pro is ook goed. Misschien kun je daarmee wat ervaring opdoen op het gebied van overclocken. Die kaart is er extreem geschikt voor...

Ik hoor trouwens veel slechte verhalen over NoRRoD. Kijk hier ook even.

overigens kun je de BTW ook terugvragen als je de onderdelen bij verschillende leveranciers koopt. Dat is alleen wat lastiger uit te leggen aan de belastingdienst omdat een bedrijf zich over het algemeen niet die sores op de hals haalt om de spullen een paar euro goedkoper te krijgen.

Valt wel mee met die slechte verhalen, we wonen er dicht in de buurt (Groningen) dus we halen het sowieso af en kunnen er bij defect spul zo heen rijden. Onze vorige pc daar ook gekocht anderhalf jaar terug en daar hebben we toen geen probs mee gehad, behalve 1x een kapotte dvd speler maar die werd keurig gerepareerd. Kan natuurlijk een uitzondering op de regel zijn maar waar kun je anders zo goedkoop dit spul krijgen? Een beetje in de buurt? Met een 100% zelf samengesteld systeem?

Eerst proberen doet niemand kwaad???

Volkomen gelijk in, ik bedoelde daarmee ook te zeggen dat ik ook eerst maar geen soundcard erbij doe, los. Ik heb het inmiddels geruild voor 2 x 512 mb en heb er een philips 17" CRT scherm bij gedaan (flattron zie ik nergens staan bij norrod) ipv tft.
Dan kom ik fors onder de 1700 euro excl. uit en ik heb mezelf dat als limiet opgegeven dus er gaat een betere vid kaart in denk ik...

^^^
Dat zal dan of een Geforce FX5900 of een 9800pro worden... Welke is het beste volgens jullie om te nemen? (9800 pro is wel 50 eurootjes duurder...)

Geplaatst door pcfixer

Dat zal dan of een Geforce FX5900 of een 9800pro worden... Welke is het beste volgens jullie om te nemen? (9800 pro is wel 50 eurootjes duurder...)
jaloers jaloers.... :D

Hier een lijstje en ik begin met de langzaamste.
9800
FX5900
9800pro
FX5900 Ultra

dus zou ik een 9800pro kopen...

ook de 9800PRO... En als het goedkoper moet de 9700PRO...

Hoe zit het eigenlijk met die 5900ultra? Staat daar nog steeds een stofzuiger van een cooler op?

Zo. Ff aangepast. Dit moet hem dan worden:

Chieftec Bigtower (zilver)

Asus MB A7N8X Deluxe AMD Athlon

AMD Athlon XP 2800+ 333MHz

Cooler CPU AMD/Intel

DDRAM 512Mb PC3200 400MHz

DDRAM 512Mb PC3200 400MHz

HDD 200Gb 7200rpm 8Mb cache *

HDD 80Gb 7200rpm 2Mb cache *

DVD+/- Rewriter 4/2.4/12

FDD Diskettestation 3.5 inch

IDE kabel systeem

Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128Mb

E-Tech 128K ISDN RVSCOM intern

Logitech Cord. Optical Mouse

Logitech Internet keyboard (wit)

Philips 107T51 17 inch CRT monitor

* Enig uitleg is wel op z'n plaats hier denk ik :D. 280 Gb :8-0: :eek:. Dat komt omdat ik ten eerste nog geld over had ;) en ten tweede ik een ZEER vervent muziek en af en toe film verzamelaar. Ik heb nu al meer dan 40 Gb aan muziek verzameld en af en toe eens een filmpje meepikken resulteerd inmiddels ook al in 15 Gb aan films als het niet meer is. Dus had ik de 200 Gb daarvoor in gedachten en die 80 gb voor andere doeleinden (Windows bijvoorbeeld, ennuh... Oh ja de database en doc's van me pa :p).
Dit systeem moet om precies te zijn 1679,41 euro excl. btw kosten (incl. = 1998,50 euro :)).

ow ja, als je dan toch tevreden bent met een 17"... Kijk dan eens naar DEZE Het is hetzelfde principe als die 19"... Dus een 17" in een klein kastje...

Geplaatst door ojan
Hoe zit het eigenlijk met die 5900ultra? Staat daar nog steeds een stofzuiger van een cooler op?
nee hoor, die wordt heel beschaafd gekoeld. (nou nog beschaafd geprijsd :confused: ) Je bent wel nog steeds een pci-slot kwijt. (maar ja, wie gebruikt dat...)

Ik zou 2 hd's van 120gb kopen. Dan kun je er misschien nog een keer een RAID-controller bij kopen zodat je dubbel zo snel data kunt lezen en schrijven op je hd's

Geplaatst door meelman
Ik zou 2 hd's van 120gb kopen. Dan kun je er misschien nog een keer een RAID-controller bij kopen zodat je dubbel zo snel data kunt lezen en schrijven op je hd's
Ben ik 100% met je eens... :thumb:
Waarom geen 9700PRO, dan 2 HD 120Mb 8Mb cache, en een raid controller? Wat doet dit met de prijs??? Je moet de snelheidswinst van zo een raid array niet onderschatten!

Dan maak ik er wel 2 x 160 Gb van :D. W00t 320 Gb aan opslag ghehehehe. Allebei 8 Mb cache.

Btw: ik kan ook kiezen voor SATA versies. Is het de moeite en ondersteunt me mobo dat (zal haast wel, het is deluxe en is de op een na duurste...)? Het scheelt wel behoorlijk in de prijs en bovendien kom ik nuop een mooi incl. bedrag uit (1999,00 euro :) puur symbolisch natuurlijk, het gaat toch om de excl. prijs maar goed).

dat lijkt me idd de beste oplossing...

wat voor controller moet je dan precies hebben? Ik ben niet zo thuis in die dingen...

Geplaatst door meelman
dat lijkt me idd de beste oplossing...

wat voor controller moet je dan precies hebben? Ik ben niet zo thuis in die dingen...

Heb je het tegen mij? Of over ojan's raid array? Ik weet niet of ik dat van ojan doe, want ik ben daar ook niet zo in thuis en norrod biedt niet de mogelijkheid om controllers erbij te doen lijkt... Vast wel los erbij maar dan moet je dat weer zelf in gaan bouwen... Ik blijf overigens bij mijn readon 9800 pro :D. Ik wil wel eens mensen jaloers zien worden haha :p

het zou mij verbazen als niet een extra raid array kan laten installeren bij norrods... Elke zichzelf respecterende pc zaak kan dit voor je doen... Als je een raid array neemt, neem dan een gekend merk, zoals highpoint, en er is er nog een andere maar de naam schiet me niet te binnen...

Geplaatst door pcfixer
Ik wil wel eens mensen jaloers zien worden haha :p
dan moet je een FX5900Ultra kopen (die hebben ze bij norrod ook). Maar een 9800Pro werkt ook wel denk ik (it does for me...)

Over die RAIDcontroller:
bij Norrod hebben ze er ook een, maar wel van Promise (=goed maar duur)

Ik neem aan dat deze RAID-controller ook goed is, en aan de BTW over 40 euro kun je je ook geen bult vallen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/270//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux

Geplaatst door ojan
en er is er nog een andere maar de naam schiet me niet te binnen...
promise dus...

Ik zou IIG voor 2x 120gb gaan, dan houd je namelijk de mogelijkheid open.

Pcfixer, nieuwe avatar? Mooi :thumb:

JA, dat was em... Promise... :thumb:
MOET je echt overwegen joch!!!

Geplaatst door ojan
het zou mij verbazen als niet een extra raid array kan laten installeren bij norrods...

Ow jawel vast wel maar dan moet je dat er apart bij geven en zoveel maakt het me nou ook weer niet uit. Ik weet niet hoeveel snelheidswinst het oplevert met raid ertussen maar ik ga er geen superzware dingen op doen. Hoogstens veel downloaden maar 200 - 300 kb/s moet ie kunnen hebben... :)

Ik zou IIG voor 2x 120gb gaan, dan houd je namelijk de mogelijkheid open.

Pcfixer, nieuwe avatar? Mooi

Anders niet? Met 2 x 160 heb je geen voordeel er meer van? :confused:
En ja, heb een nieuwe :). Mooi, vind ik ook. Eerst was het randje te dik, heb ik ff aangepast in paint. Ter "viering" dat ik de 1900 berichten ben gepasseerd. Bij 2000 komt weer een nieuwe :p nee geintje. Maar ik had die andere al geruime tijd en vond het tijd voor iets nieuws :).

Wel, het levert je in dagelijks gebruik meer winst op dan die 2800 ipv die 2600... Misschien een domme vraag van me, maar weet je wat een raid array doet?

Geplaatst door pcfixer

Ow jawel vast wel maar dan moet je dat er apart bij geven en zoveel maakt het me nou ook weer niet uit. Ik weet niet hoeveel snelheidswinst het oplevert met raid ertussen maar ik ga er geen superzware dingen op doen. Hoogstens veel downloaden maar 200 - 300 kb/s moet ie kunnen hebben... :)
er gebeurt meer op je schijf dan alleen wegschrijven wat je download. Een RAID array levert idd meer snelheidswinst op dan een 200mHz snellere CPU. Veel meer...

Anders niet? Met 2 x 160 heb je geen voordeel er meer van? :confused:
jawel, maar met 200gb + 80gb niet. De hd's moeten even groot zijn.
En ja, heb een nieuwe :). Mooi, vind ik ook. Eerst was het randje te dik, heb ik ff aangepast in paint. Ter "viering" dat ik de 1900 berichten ben gepasseerd. Bij 2000 komt weer een nieuwe :p nee geintje. Maar ik had die andere al geruime tijd en vond het tijd voor iets nieuws :).
ik heb al 2000 post dezelfde ;)

Geplaatst door meelman
jawel, maar met 200gb + 80gb niet. De hd's moeten even groot zijn.
Totaal is 280, maar in raid is totaal maar 160 dan...
Zo is het toch he?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan