127c =o

Status
Niet open voor verdere reacties.
is een maand ouwe 3dkaart, vanaf dat ik hem inzette viel m'n pc al uit.
raar, maar tog nieuw coolertje maar bestellen :)
bedankt!:thumb:

Everest: Je moet bij "computer" op "sensor" klikken....

Als die kaart bloedheet is en de PC stopt er mee, zal het waarschijnlijk WEL kloppen, maar ik zei al dat Speedfan niet alle sensors kent, vandaar dat ik een "dubbelcheck" met Everest voorstelde.......

Bij normaal gebruik wordt zo'n kaart tussen de 40 en 50 graden... bij echt zware games met veel 3D rendering mag de temperatuur tot zo'n graad of 80 - 85 oplopen......

Laatst bewerkt:
is een maand ouwe 3dkaart, vanaf dat ik hem inzette viel m'n pc al uit.
raar, maar tog nieuw coolertje maar bestellen :)
bedankt!:thumb:

zou je hier je configuratie neer kunnen zetten dus wat voor moederbord enzo. misschien is het een simpel driver probleempje maar het klinkt een beetje als een serieus hardware probleem en omdat je aangeeft dat je kaart op 512MB draait (niet na gekeken) is het een vrij zware kaart en staat daar we leen moederbordje uit deze tijd tegenover.

Wat voor een voeding zit er trouwens in die prachtige kist... killer555 brengt daar inderdaad wat nieuwe gezichtspunten... zo'n superkaart kan natuurlijk ook het uiterste van je voeding vragen en die kapt er dan ook op een bepaald moment mee...... [voedingsspanningen kun je ook met Everest checken] Dat zou ook kunnen verklaren waarom het ding meteen toen je die kaart monteerde al begon te spoken....... dus wacht nog even met die fan bestellen, misschien moet er nog een voeding bij......

ASUS A8V
Ati Radeon X1600 pro 512mb shapphire.
AMD 3200+
350watt voeding

Zie bijlage - denk dat het tog videokaart is:confused:

Bijlagen

• hmm.GIF
    hmm.GIF
    28,5 KB · Weergaven: 21
Ik heb ook het gevoel dat de GPU fan speed maar op 25% staat, als ik de computer net aan zet, draait de fan eerst heel hard en na 2seconde weer zacht. Dus is er geen manier om gewoon die fan van de videokaart harder te zetten?

Voor zover ik weet, pakt Speedfan geen temperaturen van een videokaart. Everest zou hem wel kunnen aangeven als GPU. Het lijkt mij een verkeerde/valse meting van Speedfan.

Voor zover ik weet, pakt Speedfan geen temperaturen van een videokaart. Everest zou hem wel kunnen aangeven als GPU. Het lijkt mij een verkeerde/valse meting van Speedfan.

Ik heb al bij GPU gekeken bij everest, maar dit venster blijft leeg, hij kan het niet weergeven blijkbaar, ik weet ook niet waarom:(

De GPU temperatuur zal dan bij "Sensors" erbij moeten staan.
attachment.php

Bijlagen

• GPU temperatuur.jpg
    GPU temperatuur.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 28
ik heb al een screen gegeven daarvan, en het staat er niet...
enig idee hoe ik dat moet doen? ik snap het namelijk niet.. ik heb al bij opties gekeken maar er staat niks bij

Het kan best, dat je videokaart gewoon geen sensor heeft, die je met software kunt uitlezen. Niet alle videokaarten hebben een temperatuur sensor.

350watt hum

dit vond ik trouwens met google.

Voordat je begint met overklokken met de A8V Deluxe moet je hier even een blik op werpen:

Check de koelpasta onder de nb-koeler

Aangezien ASUS nogal zuinig is geweest met de pasta, haal even de heatsink eraf, en doe er even nieuwe koelprut op. Wat nog beter is, is om er meteen een Zalman op te zetten, wat een temperatuurverschil oplevert van tussen de 10 en 20 Graden .

dus misschien ook nog een optie.

maar 350 watt is voor mij wel een beetje het randje ik weet niet hoe andere daar over denken maar 450 of hoger lijkt me toch ietsjes beter. ook omdat het een agp8 kaart is met een toch vrij zware chip en geheugen bus zou ik toch echt voor een zwaardere voeding kiezen.

AMD 3200+ komt je systeem ook een beetje te nadelen vind ik maar dat is mijn mening. (ik heb ook niet zoveel geld dus ik heb makkelijk praten)

even ter informatie, weet je zeker dat de voeding op het randje hangt?

Ik heb

2 dvd spelers
1 sata schijf
1 IDE schijf
X1600pro
3200+
2x512mb Kingston
MX510

en ik snap ook niet hoe je kunt tjekken hoeveel watt je pc gebruikt met everest.

Owja en trouwens, Catalyst Control Center krijg ik niet opgestart. ik dacht misschien kan je daar je fan speed instellen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan