127Gb van de 320?

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
Hoi all,
ik heb vandaag een IDE western digital HD gekocht van 320 Gb.Hij wordt in de bios gezien als 320 Gb maar in mijn computer geeft ie maar 127 Gb aan.
EnableBigLba geeft ie "past" aan dus dat is'm niet volgens mij.En in schijfbeheer zie ik die 127,99 Gb maar erlangs staan dan ook 170,10.(en die mis ik dan)
Mijn moederbord is een mk77m-8xn dus die moet dat wel kunnen ondersteunen.
Hebben jullie nog opties voor mij want mijn blijdschap met mijn nieuwe schijf is omgeslagen in ergenis helaas.

Ik hoor het wel.

gr..
 
Laatst bewerkt:
Hallo


X.P. heeft een limiet van 130 GB en heeft sp1 of sp2 nodig om de ganse drive te zien in 1 stuk.

Peter
 
Dank je,
ik heb sp2 erop zitten.
Heb je nog meer opties please?

gr..
 
heb je al geprobeerd meerdere partities te maken?
 
Hoe doe je dat?
Maar het liefst wil ik één partitie.
Mar ja als het niet anders kan.
Dit nog op de site getest van western digital:

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD3200JB-00KFA0
Serial Number: WD-WCAMR3393788
Firmware Number: 800.J580
Drive Type: IDE
Capacity: 320.07 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 22:39:41, September 24, 20

Ik hoor het wel.

bedankt alvast.

gr..
 
Laatst bewerkt:
En ook als ik m,n pc reboot krijg ik de melding dat het volume (nieuwe schijf) niet compitabel is met windows logo test of zoiets en dan kan ik kiezen "toch doorgaan"of "installatie beeindigen"
Wat is dat toch allemaal?
Weet iemand raad?

gr..
 
GEFELICITEERD met de nieuwe aanschaf!

Zeker flink afgepingeld dat er nog maar 127 Gb op staat, dat is je straf!

Toch is er iets misgegaan bij het installeren van de drive, hij heeft dus blijkbaar 1 partitie aangemaakt [of die stond er al op?] van 127 en die andere partitie zie je wel in schijfbeheer maar is waarschijnlijk niet als ntsf geformatteerd..... dus die mag niet meedoen...

Dus je moet het kluske opnieuw doen: alle partities eraf gooien en er weer opnieuw eentje opzetten en formatteren...... Als je partition magic hebt is dit snel gepiept...

Zit deze drive nu i.p.v. een andere? {omdat al je IDE plekken al bezet waren} of hangt die op een extra IDE controller?
 
Oh, en dat van die "logo test".... dat is geneuzel van Bill en kun je dus inderdaad ijskoud negeren...
 
Omdat je 1 grote partitie hebt gemaakt op die schijf is je boot sector een ander formaat dan windows zelf meestal gebruikt/nodig heeft.
Daardoor zou je schijf niet als Bootdisk gezien kunnen worden ( maar dat is geen probleem als je Bios hem maar goed herkent & als 1e boot device ziet).
dus je kan gewoon doorgaan met installeren.

Partities maken/wijzigen kan op verschillende manieren.
Als je windows al draaiende op je PC hebt kan je dit het makkelijkste doen door een partitieprogramma te downloaden & hierin je partitie te wijzigen van grootte.
bijvoorbeeld een programma als Partition magic.Hier te downloaden
dit programma wijst zichzelf & is vrij gebruiksvriendelijk, helaas wel shareware.

Als je nog geen windows hebt kunnen laten draaien kan je tijdens de installatie hiervan ook partities verwijderen & nieuwe aanmaken in andere groottes, dit kan je doen als de installatie vraagt op welke partitie ie moet installeren.
 
- Er is niks misgegaan.
- Het is geen virus.
- Partities helpen niet.

Dit is standaard voor XP, maar soms hou je het probleem, zelf als je SP1 en SP2 hebt geinstalleerd.

Lees gewoon dit even door:
http://support.microsoft.com/kb/303013/
 
Laatst bewerkt:
Dank je! http://support.microsoft.com/kb/303013/
Dat is een beetje te ingewikkelt voor mij.Zou jij dat een beetje kunnen vertalen voor mij want ik snap er niks van.
Ik heb Xp pro+sp2 op een schijf van 80Gb en daar heb ik een 320 schijf aanhangen maar hij blijft 127 Gb zien en de rest is er niet.Wel in schijfbeheer maar dan 170Gb niet erkend of zoiets.Heb 'm al geformateerd en partitie verwijdert en aangemaakt met de install.disk van windows Xp maar het helpt allemaal niet.
Ik hoor het wel.

gr..
 
Hoi all,
bedankt voor jullie reacties.Heb weer alles geformateerd maar nu staat de schijf wel in deze computer.Zo'n 300 Gb.Maar nu 't volgende;ik wilde de schijf splitsen met partition magix maar dat kon niet want de d schijf gaf ie aan als bad.
Wat is dat nou weer?

Ik hoor het wel.

gr..
 
Gewoon rustig stapje voor stapje langs lopen.
Print de site even uit.

Begin dan bij de controle van je ATAPI-stuurprogramma.
Onder 'Meer informatie' puntje 1.

Laat even weten weke versie je hebt.

De registerkey instellen doe je door naar Start te gaan, kies Uitvoeren.
Typ achter Openen: Regedit in en klik op OK.
De Register-editor opent.

Wat je nu ziet zijn mapjes, het kunnen er 5 zijn met een plusje er voor of als een 'tree' geopend is zie je 1 of meerder mapjes met een min er voor.
Klik op alle min-etjes tot je alleen mapjes over hebt met een plusje er voor.

Klik nu op het plusje van "HKEY_LOCAL_MACHINE"
Open de map "SYSTEEM", dan "CurrentControlSet", dan "Services" dan "Atapi" door telkens op het plusje voor de map naam te klikken.

In de map atapi staan vermoedelijk 2 mappen, Enum en Parameters (zonder plus of min er voor).
Klik op Parameters.
Staat in deze map een item met de naam EnableBigLba?
Zo ja klik er dan op en verander de waarde in het venster 'Waardegegevens:' in een 1 en klik op OK.

Staat deze waarde er niet of heeft hij al een 1 laat het dan even weten.

Sluit Regedit via Bestand, Afsluiten.
Herstart de PC en formateer de HD opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
dank je!
Ik heb gekeken maar er staat niet EnableBigLba.Nu wordt de schijf wel gezien nadat ik eerst geformateerd had en toen Xp-pro erop zonder sp2 en toen zag ie 127 Gb en nadat ik sp2 erop had gezet zag ie 'm wel helemaal.Dus ikke met partition magix willen splitsen maar dat ging niet want die zag de partitie als "bad".Ik heb de HD ook nog extra geformateerd via deze computer als ntfs maar toch blijft ie 'm in partition magix als "bad" zien.En dan kun je de schijf niet splitsen.
Wat zou dat kunnen betekenen?

gr..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan