128+128=128mb RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
dit optelsommetje klopt hierboven natuurlijk niet, maar als ik in de pc van mijn ouders deze 2 SD-Ram staafjes in de juiste (!) gleuf duw, krijg ik wel die uitkomst. Hoe komt dit? Aan stof kan het niet liggen, want deze is al met perslucht en dergelijke verwijdert. In mijn andere PC heb ik ook dit probleem: plaats ik 1 ram-latje (sd) in de slot van 128mb, dan krijg ik maar 94mb RAM te zien.
Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?

Bedankt,

arno

Vermoedelijk een Doublesided geheugen probleem, het moederbord kan daar niet mee overweg en herkend daardoor maar de helft van het geheugen.

crash zei:
Vermoedelijk een Doublesided geheugen probleem, het moederbord kan daar niet mee overweg en herkend daardoor maar de helft van het geheugen.

wat kan ik daar aan doen?

Helaas

Gaat het om oude PC's. Dan kun je alleen een nieuw moederbord kopen.
Of je probeerd nog oude single sided te vinden.

Maar wat ook kan dat er een onboard grafische kaart op zit, die een deel van het geheugen gebruikt.

Dat is alleen oplosbaar als er ook een AGP slot op je bord zit of je nog een PCI slot vrij hebt.

Je kan dan nl. een grafische kaart kopen, die hebben hun eigen geheugen.

Eric.:)

Eric_Daleboudt zei:
Gaat het om oude PC's. Dan kun je alleen een nieuw moederbord kopen.
Of je probeerd nog oude single sided te vinden.

Maar wat ook kan dat er een onboard grafische kaart op zit, die een deel van het geheugen gebruikt.

Dat is alleen oplosbaar als er ook een AGP slot op je bord zit of je nog een PCI slot vrij hebt.

Je kan dan nl. een grafische kaart kopen, die hebben hun eigen geheugen.

Eric.:)

kan ik niet zorgen dat die grafische kaart bijna géén ram opslokt, vroeger was de pc van mijn ouders een w98 met maar 64 mb ram. Hoe deed die on-board dat dan? wat gebeurd er als de pc snel is en de videokaart traag?

U is leuk

Vroeger had je geen drempels maar kuile. Ik heb nog een oude kaart met, schrik niet, 8 MB geheugen.

Als je niet veel eisen stelt aan de weergave en XP leert niet al die leuke grappen uit te halen, kan het nog steeds met 16 MB grafisch geheugen. Alleen duurt het dan even voordat bijvoorbeeld Explorer opent. Maar kom niet zeuren als het filmje van internet wat schokt en hapert.

We zitten nu op DirectX 9 en geloof me die eist meer reken kracht en geheugen.

Als je er een grafische kaart bij hangt is het belangrijk dat je bord dat ook aan kan. Het heeft weinig zin een AGP 8x er in te hangen als het bord maar 2x ondersteunt. Mijn oude PII gaat regelmatig hangen met een AGP 2x, dus dat doe ik niet.

Het voordeel van een losse kaart is:
Gebruikt zijn eigen processor, dus je PC kan wat makkelijker adem halen.
Gebruikt zijn eigen geheugen, dus je geheugen van de PC komt vrij.

Succes:thumb:

P.S. Leuk blog
Een slome kaart in een bloedsnelle PC, geeft niet, maar is wel zonde van die snelle PC.
Een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie op mijn vraag en die op mijn blog.
Ik zal eens kijken om mijn spaargeld te investeren in een nieuwe videokaart in mijn computer. De PC van mijn ouders is daarvoor al te grijs en oubollig... (1997)
nogmaals bedankt,

arno

Wacht niet te lang

Ik heb geen idee hoelang AGP nog gemaakt zal worden, maar wacht niet te lang, of koop een leuk tweedehandsje.

Een nieuw bord met PCIe kan natuurlijk ook, dat kon wel eens slimmer zijn. Zit je natuurlijk ook aan een nieuwe processor vast.

Eric.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan