1400*900 --> 20" of groter scherm mogenlijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Hallo helpers, ik heb nu niet echt een probleem maar een vraag en vraag dus jullie advies ;)

(mods, ik weet niet of hij echt goed geplaatst is maar als jullie een beter plekje vinden, ga je gang :thumb:)

Het zit dus zo, ik heb juist mijn vakantiejob afgewerkt en daarmee wat centjes binnengehaald :D

Nu zou ik graag een nieuw scherm(groter dan mijn huidig 17" laptop scherm) willen kopen dat ik aan mijn laptop kan koppelen zodat het wat handiger is om te werken, films te bekijken, enz.

De vraag is:
Kan ik met mijn vrij zwakke grafische kaart (Ati Mobility Radeon HD 2300 (256Mb)) een groter scherm goed aan zodat het beeld niet lelijk zou uitkomen of gepixeld weet ik veel :p

Ik zou dus willen gaan voor een scherm van minimaal 20" groot dat ik dan ergens op reis in andorra zou willen kopen--> geen btw :D
Wat voor scherm kan mijn laptop dan aan, dat is de vraag?

Ik weet dat de resolutie van het scherm dat ik aankoop natuurlijk ook hoog moet zijn maar ik had gedacht van een resolutie van scherm 1600*1280 of iets dergelijks.
1900*1080 is ook goed natuurlijk maar ja, kan mijn grafische kaart en laptop zoiets aan?

Alvast bedankt :thumb:
 
Dat gaat gewoon lukken. De resolutie die een scherm kan weergeven licht aan het scherm, en alle moderne kaarten kunnen 32 bit kleuren in erg hoge resolutie aan.
 
Laatst bewerkt:
bedankt dat er mij dan toch eindelijk iemand een antwoord geeft :thumb:

ik dacht, zo'n moeilijke vraag is dat toch ook niet maar precies toch wel een beetje :p
---
dus als ik een 22" scherm neem zal het nog steeds allemaal mooi beeld geven met een resolutie van 1400*900 want dat lijkt me precies mijn maximum resolutie met de grafische kaart die ik nu heb...

Weet je ook wat zo wat best minimaal gegeven moet zijn qua contrast , responsetijd enzo?
 
bedankt dat er mij dan toch eindelijk iemand een antwoord geeft :thumb:

ik dacht, zo'n moeilijke vraag is dat toch ook niet maar precies toch wel een beetje :p
---
dus als ik een 22" scherm neem zal het nog steeds allemaal mooi beeld geven met een resolutie van 1400*900 want dat lijkt me precies mijn maximum resolutie met de grafische kaart die ik nu heb...

Weet je ook wat zo wat best minimaal gegeven moet zijn qua contrast , responsetijd enzo?

Als jou kaart max aankan 1400 x 900 dan zal het max weer gegeven worden 1400 x 900.. al het je een 50 inch scherm.. ( alles wordt groter om het scherm te vullen ) een mooie response tijd is 5 ms het mooiste is 2 of 1 maar die zijn duurrrr

Grtz
 
Als jou kaart max aankan 1400 x 900 dan zal het max weer gegeven worden 1400 x 900.. al het je een 50 inch scherm.. ( alles wordt groter om het scherm te vullen ) een mooie response tijd is 5 ms het mooiste is 2 of 1 maar die zijn duurrrr

Grtz

ook bedankt voor jouw antwoord :thumb:

Ik veronderstel dat mijn kaart maar max 1400*900 aankan hé omdat het nu de max is voor mijn 17" scherm maar het zal dan ook wel de maximum zijn...

Maar 1400*900 is dan nog altijd niet slecht voor een 22" scherm? (het zal zoiets worden)

Ok, dus 5 ms responsetijd is goed, 7 ook nog???
maar 10 ms is dan alweer traag veronderstel ik.
Wat houdt het dan eigenlijk juist in die responsetijd?

Ik moet alleen nog weten wat voor contrast ik dan nog best kan nemen...
 
Volledig andorra la veille afgelopen maar geen lcd-schermen te vinden :shocked:
misschien een paar maar die verkopers weten zelf niets van die schermen qua specificaties en dergelijke en gaven me gewoon de doos om eens te kijken :p

Ik heb dan besloten om 1tje op pixmania te bestellen of misschien nog ergens anders in een gewone mulitimedia winkel.


Ik heb dan gewoon nog 1 vraag.

wat is dan het goede contrast & helderheid dat ik kan nemen?
 
aangezien ik dan toch geen reactie meer krijg heb ik maar op eigen houtje mijn scherm aangeschaft op pixmania.com

ik wacht nu alleen nog maar op de levering hé :D
Deze markeer ik alvast als opgelost ookal was het niet zo maar het is nu toch al te laat denk ik :p

toch bedankt voor de reacties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan