1400 Mhz Centrino processor is hoeveel Pentium 4?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naz

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Als je een 1400 mhz Centrino processor wilt vergelijken met een P4 processer, met welke snelheid komt het dan overeen?

Centraal in het concept staat de nieuwe Pentium M-processor, een 1,6 GHz chip die meer performance biedt dan andere Pentium cpu's met gelijke kloksnelheid. Benchmarkresultaten zijn niet beschikbaar maar uit een demo konden de duizenden aanwezigen tijdens IDF opmaken dat de nieuwe chip opgewassen is tegen (Intel) cpu's met hogere kloksnelheid. Het belangrijkste aspect van de Pentium M-chip is zijn energieverbruik. In vergelijking met een Mobile Pentium 4 met 2,2 GHz kan de Pentium M bijna dubbel zo lang met dezelfde batterij uit de voeten.

bron+volledig bericht

Tiborv.

Kun je hier iets meer over vertellen? Ik bedoel...kun je meer vertellen over de vernieuwingen die er aan staan te komen op het gebied van processors?

begrijp ik goed dat het centrino platform een mobiel platform is? (alleen mobiel?)

Ik heb een laptop met een 1400 mhz Centrino aangeschaft.

Maar ik mis het vergelijkingsmateriaal ten op zichte van een P4.
Nu weet ik dat met een Centrino processor de batterij veel langer mee gaat.
Maar ik had een tijdje geleden gehoord dat er een vergeijjkingstabel puur op snelheid te vinden was. Dus met...

1300 Centrino = ???? Mhz P4
1400 Centrino = ???? Mhz P4
1600 Centrino = ???? Mhz P4

Wie kan de vraagtekens invullen.

of wordt de 1300 Mhz Centrino alleen vergeleken met een 1300 Mhz P4.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan