16 bit scanner naar PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinthagdorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
3
Ik heb hier een oude scanner met een 16 bit stekker, en ik heb in mijn computer een PCI slot (weet niet wat voor soort). Zou iemand mij een tip kunnen geven? Ik heb namelijk geen idee hoe ik hem zou moeten aansluiten.

Groeten en alvast bedankt,

Quint
 
Waarschijnlijk it er aan het snoer van de scanner een stekker. Die zou dan in een bestaande aansluiting moeten die vaak op een (PCI) kaartje zat. Als je die aansluitng niet op je pc hebt zitten, dan zou je zo'n kaartje moeten kopen. Je zou dan gezien de prijs kunnen overwegen of je niet gewoon een nieuwe scanner zou kopen met USB aansluiting (er vanuit gaand dat die wel op je pc zit).
 
Als het een 'erg' oude scanner betreft zou ik zeker eerst uitzoeken of er, voor het besturingssyteem dat je nu hebt, scanner drivers beschikbaar zijn.
Met name voor XP is er een hoop ondersteunig voor oude scanners gestopt, zonde om dan eerst te investeren in hardware en dan later tot de ontdekking komen dat het niet kan werken.

Geef anders eens het merk en type scanner en welk besturingssysteem je nu gebruikt.
 
foutje

sorry, maar ik heb verkeerd opgeschreven wat mijn probleem was. Ik heb een scanner, een oude, met een scanner stekker eraan. Maar mijn computer heeft niet een ingang voor zo'n stekker. Maar ik heb wel een kaartje die je in je computer kan inbouwen, maar die is 16 bit en ik heb alleen maar PCI... Dus is er misschien zoiets als een tussenstukje of een (goedkope) kaart met PCI? Of moet ik die oude scanner maar weggooien of verkopen of zoiets?

Groeten, Quint
 
........Maar ik heb wel een kaartje die je in je computer kan inbouwen, maar die is 16 bit en ik heb alleen maar PCI... Dus is er misschien zoiets als een tussenstukje of een (goedkope) kaart met PCI? Of moet ik die oude scanner maar weggooien of verkopen of zoiets?

Groeten, Quint

Ik vermoed dat je het hebt over een ISA kaartje en de scanner een SCSI aansluiting heeft. Daar bestaan wel PCI kaartjes van, maar er bestaan ook verschillende SCSI aansluitingen.
Voor zo'n SCSI kaartje in PCI uitvoering moet je ongeveer € 25 tot € 45 rekenen, afhankelijk van de soort SCSI aansluiting.

Een goede eenvoudige scanner (Canon LIDE20) heb je vanaf € 50,-, daarvan weet je zeker dat die werkt onder XP, iets wat je met de oude scanner nog moet afwachten als je de kaart hebt aangeschaft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan