16 kleuren, wil 256 of meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevintjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Ik heb een probleem(pje)

Op mijn kamer boven staat een oude computer met win98, hierop wou ik een draadloos netwerk zetten maar dat ging niet want dan moet je minmaal win98se hebben.

Dus ik heb geprobeerd om win98se erop te zetten, maar dit lukte niet want dan kreeg ik een SU0168 error. Toen dacht ik van dan probeer ik het maar met een versie van win2000. Hier heb ik draadloos netwerk op gekregen en het werkte alleen het beeld was niet echt mooi.

Ik ging kijken in de instellingen en daar zag ik dat ik maar 16 kleuren had en ik kon voor de rest niks veranderen. Maar ik wil minimaal 256 kleuren want dat had ik op mijn echte versie van win98 ook. Maar ik zou niet weten hoe ik dit moet veranderen.

Kan iemand mij helpen.

PC-gegevens:
cpu type: Intel pentium 2 (350 mhz)
videokaart: ATI 3d-rage pro

Je moet de Windows2000 drivers voor je videokaart installeren, dan zal het zeker lukken om meer dan 16 kleuren te zien!

Oke ik heb dat dus geprobeerd maar de download is dood...:confused:

EDIT: ik heb dezelfde download op de site van ati zelf gevonden maar als ik deze wel installeren krijg ik de volgende foutmelding:

Laatst bewerkt:
Mogelijk dat het werkt wanneer je de drivers helemaal wist, opnieuw opstarten, zodat de standaard vga driver geinstalleerd wordt (op annuleren klikken wanneer hardware detectie opkomt)
en dan weer de ati drivers opnieuw installeren.

Klopt, maar dan de driver die je zelf gevonden hebt.
Op de ati site staan vast ook installatie instructies.
dan zou het moeten lukken.
succes
mvg leo

Ik heb geprobeerd om die driver weg te halen met drivercleaner

alleen zodra ik opstart krijg ik niet zo een scherm dat ie' zoekt naar nieuwe hardware of iets in die richting terwijl ik toch echt de ati driver heb geselecteerd. Kan dit mischien komen doordat ik 2 versies van Windows gebruik?

kun je niet gewoon de oude drivers verwijderen en nieuwe installeren
of kijk of je windows xp kan krijgen of lenen van iemand dan ben je helemaal klaar want daar gaat die automatisch goed

wanneer het in win 98 kan, zou het ook met w2000 moeten kunnen.
Hoe staat de videoadapter in apparaat beheer?

wat is de naam van de video apdapter in apparaatbeheer, of staat er een uitroepteken/vraagteken bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan