16 ms en 10 ms groot verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

L@urence

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Hey mensen,

ik sta op het punt een nieuw tft scherm te kopen, maar weet nog niet of ik moet kiezen tussen 16ms of 10ms.

Ik game vrij regelmatig dus ik heb in ieder geval een scherm met een lage responstijd nodig. Weet iemand of er een groot verschil tussen deze responstijden zit en of dit een groot effect heeft tijdens het spelen van games?

Alvast bedankt :thumb:

Greetz,

L@urence

is echt afhankelijk van het scherm.

ikzelf heb benq met 25 ms maar hij reageert sneller dan het scherm van een vriend van mij, van Philips dat 16ms is. 16ms is in principe voldoende om goed op te kunnen gamen... zoek anders eens op een paar reviews van de schermen... en kijk vooral naar de beoordelingne van andere gebruikers.

Geplaatst door jbrderksen
is echt afhankelijk van het scherm.

ikzelf heb benq met 25 ms maar hij reageert sneller dan het scherm van een vriend van mij, van Philips dat 16ms is. 16ms is in principe voldoende om goed op te kunnen gamen... zoek anders eens op een paar reviews van de schermen... en kijk vooral naar de beoordelingne van andere gebruikers.

Dit moet je mij wel eens uitleggen. Dus maw. de spec's van de Philps kloppen niet of anders...

Er is nog altijd een verschil van 9/1000 sec. Nu ja hoe staat de resolutie en hoe staat de refreshing rate.

Buiten de laatste gegevens om, het zou niet mogelijk moeten zijn dat een scherm van 25ms sneller beeld op bouwd dan 1 van 16ms, lijkt me vrij sterk.
Ik zelf zou voor het geld kiezen voor de 16ms, dat werkt redelijk tot goed, als je wat meer geld hebt alla dan zou ik gaan voor de 10ms, we hebben er een aantal op de zaak, het verschil zie je daar goed als we bezig zijn met beeldbewerking.

Mischien dat je in de winkel het verschil mag zien, dat lijkt me toch een kleine moeite voor ze als ze graag een scherm willen verkopen.
Dan zie je het verschill wel of niet meteen.

het zou inderdaad niet zo mogen zijn... maar het is wel zo... is makkelijk uit te leggen: men werkt met gestandaardiseerde tijden... 8ms, 10 ms, 12ms, 16ms en 25ms... men kan daar niet tusseningaan zitten... Philips heeft misschien een scherm van 20ms die ze specificeren als 16ms terwijl BenQ het scherm van 20ms specificeert als 25ms om klantbedrog te voorkomen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan