160 gb harddisk met eigen voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hi there folks, ik ben van plan een externe harddisk van 160GB aan te schaffen. In de folders zie ik dan vaak aansluiting via USB/ firewire. Is het verstandig om er een aan te schaffen met een eigen voeding. Ik heb gehoord dat als er veel apparaten aan gesloten zijn zoals printer , internetmodem etc. de externe harddisk niet optimaal kan functioneren via alleen maar de usb zonder eigen voeding. Klopt dit. Bedankt voor de reacties Greg.

Hoi,

De meeste Externe Harddisks op de markt,,, denk wel 95 procent daarvan.. zijn met een eigen voeding, dit om 1 simpele reden.... dat de voeding die nodig is om een Harddisk te laten draaien niet van een usb aansluiting te trekken is... aangezien een usb aansluiting op 5 volt loopt geloof ik ongeveer....

Dus het is zekers handig om een te kopen met eigen voeding...

Groetjes, Dj Viper

Hallo

Sluit mij aan bij DJViper .....

De meeste , om niet te zeggen , ALLE u.s.b. poorten , kunnen maximaal 500 mA leveren onder 5V D.C. per poort.

Daar de meeste/alle betaalbare harde schijven 5V/12V D.C. nodig hebben , met een opstartstroom hoger dan de max. leverbare stroom van 500mA , lijkt mij de meest logische en betrouwbare wijze , deze van ... Yep , een eigen onafhangkelijke p.supply.

Peter

Er zijn maar enkele externe disks die het zonder externe voeding kunnen stellen, en dat zijn meestal 2.5" schijven.

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik ga nu goed beslagen ten ijs(zomers??) naar de winkel. Bedankt nogmaals, groet Greg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan