18 + sites blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Goedemiddag,

Mijn 7 jarige dochter heeft een laptop gekregen en is er enthousiast mee aan de slag.

Het ding heeft ook internet en ze surft al handig naar allerlei leuke sites met spelletjes en dergelijke.

Zoals bekend kun je als argeloze surfer binnen no time op allerlei ranzige sites komen. Via de website van de telegraaf bijvoorbeeld ben je maar een klik verwijderd van Kim Holland & Friends. Ik hoef niet toe te lichten dat het voor kinderen van die leeftijd shocking en onvoorstelbaar is wat volwassenen soms met elkaar uitspoken, en voorlopig wil ik nog even vermijden dat daar kennis van wordt genomen.

In IE heb ik wat zitten rommelen met de internet beveiliging options. Die policy settings zijn in mijn beleving alles of niets, en dat werkt dus niet goed.

Ik zou willen dat ze wel op de telegraaf site het nieuws kan bekijken, maar dat de link naar Kim geblokkerd wordt.

Heeft iemand suggesties hoe een adequate filter te realiseren?

Hartelijk dank voor de reacties!

Wat mij de handigste manier lijkt, is in je modem in te stellen dat het de DNS servers van Opendns gebruikt.

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c13871c5e771/4c13871c26cc2-Untitled.png[/smallimg]

Als je een account op hun site registreerd, kan je, je netwerk toevoegen. Verschillende filters inschakelen. Ook, kan je zelf websites aan de lijst van geblokkeerde websites toevoegen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

De laptop is niet geschikt voor windows 7.

Valt me op dat de titel van mijn bericht is gewijzigd. Ik had dat juist expliciet gedaan omdat het ook die indruk maakt op kinderen.

welk besturingssysteem zit er op de laptop.
En je titel is bewust gewijzigd omdat de titel namelijk niks over je probleem vertelde en zoals jij dit voor jouw kinderen wil weglaten.
zo willen wij dit weglaten voor onze gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan