182 GB aan ' unknown files'

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieltje

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2009
Hallo,

Vandaag was ik even aan het computeren. Tot mijn grote schrik zag ik dat ik nog maar 65 GB van mijn 500(465)GB over heb. Nu had ik ergens gelezen dat je met HDGraph kan zien welke mappen je hebt en wat voor een bestanden enzovoort. Dat heb ik gedaan en er staat dat er 182 GB aan onbekende bestanden op mijn hardeschrijf is. Weet iemand hoe je dat moet verwijderen?

Alvast bedankt,

Danieltje.

Laatst bewerkt:
Hoe verwijder je normaliter bestanden die je niet meer nodig hebt, selecteren in de verkenner en dan verwijderen Zo ook nu.

Hoe verwijder je normaliter bestanden die je niet meer nodig hebt, selecteren in de verkenner en dan verwijderen Zo ook nu.

De bestanden zijn niet te vinden in windows verkenner, en ik gebruik trouwens vista, zeg het er alvast bij.

Laatst bewerkt:
Bestanden die voor jou onbekend zijn zijn voor ons natuurlijk helemaal onbekend.

Nu ken ik HD graph niet maar ik kan me voorstellen dat je daarmee ook kan kijken om welke bestanden het gaat zonder een aanknopings van de lokatie van die bestanden is het lastig om een juiste actie te aan te geven maar gast0225s actie is in ieder geval de meest simpele. Maar of het kwaad kan is niet te zeggen. dus zonder meer info sluit ik me aan bij gast0225

@Danieltje: zet dan in de verkenner eens verborgen bestanden en mappen weergeven aan:
Organiseren, Map- en zoekopties, weergave.
Weet wel waar je aan begint! Onbekende bestanden hoeven nog niet per definitie onnodig te zijn.

Heb even HDGraph geinstalleerd :)

Aangezien je onder Vista werkt zul je niet overal toegang toe hebben onder het account waaronder je werkt.
Aangezien HDGraph onder unknown files ook alle bestanden schaart waar je geen rechten toe hebt vermoed ik dat dat de bestanden zijn.

Start HDGraph eens onder administrator rechten en met de UAC uitgeschakeld en ik vermoed dat de bestanden dan wel zichtbaar zijn en vast een groot gedeelte uit "Program Files" en Windos bestanden vallen

C:\Users\Daniel\AppData\Local\Microsoft
Naar die locatie ga ik, dan doe ik op de map windows(C:\Users\Daniel\AppData\Local\Microsoft\Windows\) rechtmuistoets en klik eigenschappen aan, dan staat er: 179GB grootte, 72.210 bestanden en 2.764 mappen. Ga je in de map kijken doe je ctrl+a en dan eigenschappen, dan staat er 4,24 MB grootte, 21 bestanden en 13 mappen. Dan vraag ik me af: Waar is de 179GB gebleven? En verborgen mappen zichtbaar maken enzo staat aan.

Danieltje

Even los van je filesvraag: wat kost vandaag de dag een 350 of 500 gig hdd nog? Hang er één in je systeem bij en je kunt weer even voorruit. Als je de kaasschaaf methode op de huidige hdd toepast, dan herhaalt je probleem zich over enkele weken / maanden. Mensen hebben nu eenmaal de eigenschap om dingen eerder te bewaren dan weg te gooien. Daar waar je nu een paar gig vrijmaakt, heb je die vrije ruimte over een poosje weer gevuld.

Heel raar, want ik heb helemaal niks opgeslagen. De grootte ging in eenkeer van ongeveer 240GB naar 65GB, ik snap gewoon niet hoe het kan en al helemaal niet, dat als je een map bekijkt er niks aan de hand lijkt en als je dan eigenschappen doet en dan kijkt, dan staat er ineens dat er 182GB in de map zit, terwijl je de bestanden niet eens ziet!

Danieltje

@ Ellasar: mijn UAC is uitgeschakelt, en ben administrator. Maar kan niet via snelkoppeling uitvoeren als administrator klikken.

Het kan zijn dat er iets niet helemaal goed gaat met je tijdelijke internet bestanden (ben wat links op het internet tegen gekomen)

Kun je die map eens verplaatsen naar een andere locatie (bijvoorbeeld je desktop) en daarna weer terug plaatsen?

maar dat kan toch niet 182GB zijn? En trouwens die tijdelijke bestanden worden daar toch niet opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan