1992 en nu in 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikevoeten

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hello hello,

Ik heb iets wat niet leuk is. twee computers. een daarvan heeft een printer en deelt deze met de tweede pc. De tweede pc heeft office 2003 met alle updates. De printer op de eerste pc is een hp office scanner, fax, printer in een en met de juiste drivers en programma's geïnstalleerd. Alles werkt.

Totdat je de eerste pc met de printer uit zet. Dan doet WORD op de tweede pc het niet meer. Zodra je WORD start geeft hij na 5 seconden aan dat het programma hersteld wordt van een ernstige fout, etc. De andere onderdelen van Office 2003 hebben hier geen last van. Herinstallatie van Office 2003 is geen optie en wel al uitgeprobeerd. Het heeft echt te maken met het aan of uit zetten van de pc waarop de printer is aangesloten.
Deze eerste pc (met de printer) is eigenlijk als poort ingesteld.
WORD op de tweede pc doet het ook perfect zolang die eerste computer maar aan staat.

Toen er een lexmark printer op aangesloten was, deed dit probleem zich niet voor. Halverwege de jaren 90 heb ik een dergelijk probleem gehad met office 97 en ook diverse hp apparatuur. daar is toendertijd een patch voor gekomen.

Heeft iemand een idee voor een nette oplossing? Als ik niet wil printen en toch in WORD wil werken wil ik niet eerst die eerste pc aan hoeven zetten.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Mike

je kan een printserver gebruiken.
evt draadloos maar dat hoeft niet je kan hem dan gewoon aansluiten op je modem/router

is geen optie helaas. die moet dan ook altijd aan staan. de eerste pc met die printer staat op zolder en hoeft alleen in het weekend aan normaal gesproken en als er geprint moet worden.

aangezien excel en andere office programma's wel accepteren dat de eerste pc met printer niet aan staat, is het voor mij vreemd dat word dit niet accepteerd. Daarnaast stond daar eerder een lexmark printer en toen had word er ook geen last van.

je moet altijd iets aan hebben staan hoor (bijna altijd)
dat ding weet niet iets zonder dat hij iets door krijgt.
als ik klap dan print mijn printer ook niet automatisch:D

[edit] ik had iets over het hoofd gezien.
als je met andere programma's wel print hoe heb je de printer dan precies aangesloten want er moet iets zijn wat doorgeeft wat er geprint moet worden.

Laatst bewerkt:
het gaat erom dat WORD het gewoon moet doen ook als de andere pc uit staat en dus ook de printer uit staat

excel doet het immers wel als de andere pc uit staat. om een of andere reden accepteert word niet dat die andere pc uit staat en hij de printerpoort dus niet kan vinen.

printer installeren

wat gebeurt er als je een andere printer installeer en deze eventueel als standaardprinter instelt?

steven

er stond een lexmark, deze was tevens standaard printer. alles werkte. helaas is de lexmark ter ziele gegaan. nu dus die hagelnieuwe hp. en WORD geeft dus het genoemde probleem.

misschien kan je de drivers opnieuw installeren.

is al gebeurd.

hieraan toegevoegd: als iedereen ervan overtuigd is dat het geen WORD probleem is, dan kan ik deze draad wel sluiten.

ikzelf heb wel het idee dat het aan WORD ligt aangezien de andere office programma's niet moeilijk doen over het niet kunnen vinden van de printerpoort.

Zeggen jullie het maar.

ik sluit het onderwerp dus maar....heb nog geen zinnig antwoord gehoord....je hoeft niet alles te weten.....

je hoeft niet alles te weten.....

Klopt, maar ik vraag me af of de installatie van een primaire fake printer de oplossing is. Blijft inderdaad vreemd dat alles behalve Word werkt.

Groet,

dan werkt word inderdaad wel....als je een fake printer als standaard instelt.....print naar document als standaard dus.....

aangezien er wat lieve kleine meisjes zijn die hun huiswerk moeten maken....kan ik niet van ze vragen om het de hele tijd om te zetten.....

BOVENDIEN: er moet toch iemand zijn die dit ook al heeft gehad.....net als ik halverwege de jaren 90....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan