• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1e rij in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik werk vrijwel nooit met tabellen omdat het vaak net weer anders gaat dan een 'normale' sheet.

Normaal kies ik de tekst van een kop in twee of drie rijen ivm de breedte (een kolom kan vaak smaller).
dus
Eenheid wordt
rij 1 Een-
rij 2 heid
rij 3 ml

Hoe doe je dat in een tabel? Ik krijg het niet voor elkaar.

Voor kolomkoppen gebruik je maar 1 rij. De rijhoogte kan je aanpassen. Met de celeigenschappen kan je van alles instellen. Ongeveer les 1 van elke Excelcursus.

De rijhoogte kan ik niet aanpassen want dan moet ik de knoppen verplaatsen. Het gaat zuiver om een woord af te korten naar twee en dan onder elkaar.
Eenheid
wordt
Een-
heid
Ik zie dat niet onder > Cellen opmaken

@VenA
Doe me een plezier en zet mij op jouw negeerlijst.

Hij had uiteraard ook het antwoord kunnen geven. Ik snap je frustratie :). Typ op de plek waar je wilt afbreken een <Alt>+<Enter>. Dan hou je alle tekst in één rij (dat is uiteraard voor een tabel de enige juiste oplossing) en de kolommen krijgen de door jou gewenste breedte.

Door <ALT>+<ENTER> te gebruiken wordt de rijhoogte toch groter?

De 1e rij ofwel koprij kan altijd maar 1 rij zijn.

maar je kunt natuurlijk altijd de tabel op rij 2 of 3 laten beginnen, de 1e rij van de tabel geef je dan de tekst "heid" en in de rij daarboven "een-" plaatsen.
Dan nog even de celopmaak van beide rijen gelijk maken en niemand die ziet dat de ene rij niet tot de tabel behoort en de andere wel.

Lijkt mij een slecht idee @roeljongman tenzij het om het oog wil ook wat gaat. Sorteren en filteren wordt dan een beetje lastig. Of niemand het ziet betwijfel ik;)

Bijlagen

Je hebt wel erg je best gedaan om die filter onhandig of raar te laten lijken.

Standaard komt een tabel nl gewoon met filter knoppen. en moet je moeite doen om ze weg te krijgen..

Bijlagen

@Senso

De rijhoogte kan ik niet aanpassen want dan moet ik de knoppen verplaatsen.

Uit je antwoord blijkt dat je verschillende overwegingen hebt.
Als je die als criteria voor een antwoord wil hanteren is het handig ze ook te specificeren.
Halve vragen, halve antwoorden.

Er is overigens geen enkel verband tussen rijhoogte en positie van knoppen.

@roeljongman,
Vandaar ook de ;):)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan