1europ.exe virus. Computer start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik het zo zie om verwijderde bestanden terug te halen.
ik moet een drive kiezen en dan een naam van een file invullen en dan kan ik klikken op "search deleted files" en hieronder staat "restore by copying"

We gaan proberen je systeem te vervangen.. Ga maar uit die restoration, was een beetje mijn fout, we zijn daar totaal niets mee op dit ogenblik.

Open Mini XP;
Kopieer dan "C:\Windows\repair\system" naar "C:\Windows\system32\config\system" en over schrijf de oude dus.
Let op! Je gaat alleen "system" terug zetten, zo blijven al de geïnstalleerde programma's bewaard.

Herstart nu je computer.. Kan je terug op je computer zonder Hiren's Boot CD?

Laatst bewerkt:
We gaan proberen of we nu in Veilige modus komen..
Ondertussen zou de infectie gedeeltelijk geneutraliseerd moeten zijn door de scanners die we gisteren gebruikt hebben..

Herstart je PC, haal de Hirens Boot CD er maar uit.
Start je PC op in Veilige modus.

ik heb alleen geen c:/windows/repair map dus kan ook niks terugzetten. Ik kon vanmorgen ook nog niet in veilige modus en wat ik tot nu toe heb gedaan betwijfel ik of dat verandering heeft aangebracht.

Probeer eens F10 tijdens opstarten te drukken.. Je krijgt vandaar uit een menu waar je kunt kiezen om de PC te herstellen, Opstart herstel.

Probeer eens F11, F12 of DEL te tokkelen.. Een van die knoppen moeten we in de opstartherstel kunnen geraken..

er stond links onderin "systemrecovery" hierna zwart scherm en toen weer het scherm met de melding over winload.exe

We zullen toch optie1 moeten overwegen.. Windows Vista Recovery CD.. Géén paniek, ook al heb je de CD niet, Microsoft heeft deze ooit uitgegeven.

Heb je nog een lege CD?

Bij opstartproblemen zoals bijvoorbeeld een beschadigde "bootrecord" heeft u een CD/DVD nodig waarmee u dit kunt herstellen, met de eerder genoemde aangepaste CD/DVD fabrieks-images of een recovery partitie kunt u vaak het systeem niet herstellen met behoud van de aanwezige data en programma's.

Zo ja; http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=173&t=3151 « Hier wordt uitgelegd hoe je de Recovery CD kan downloaden.

Laatst bewerkt:
Had je nog niet al je files geback-upd? Als je de belangrijke files nog niet gebackupt hebt, eerst belangrijke documenten kopiëren naar je externe schijf of dergelijke. Dit kan via de Hiren's boot CD of Ubuntu.

Terwijl de files kopiëren van de slechte PC naar een externe schijf, kan je op de "goede" PC de Recovery DVD/CD klaar stomen! Dit bespaart tijd ;)

Laatst bewerkt:
ja dan ga ik dat eerst doen. Dank je wel. Ik denk alleen niet dat ik daar nu direct nog tijd voor heb aangezien ik hier alles rustig voor moet uitzoeken.

Bedankt voor je hulp tot nu toe, en ik hou je op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan