1x intake of outtake fan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Het gaat om 1 fannetje, die blaast nu de lucht in de kast en het fannetje zit aan de achterkant.
Ik heb ook maar 1 fannetje, maar: Kan ik beter een outtake van maken of een intake fan?
Graag alleen bovenstaande vraag beantwoorden, vragen zoals "Je kunt beter meerdere fans gebruiken" weet ik zelf ook wel.:D

Het antwoord op je vraag wordt bepaald door hetgeen achter die fan zit en hoe het e.e.a. in je kast eruit ziet.

Als de luchtstroom in de kast zodanig is dat vanaf de voorzijde de lucht wordt ingezogen en vervolgens langs de processorfan in de buurt komt van de fan die je beschrijft, dan lijkt het mij idd. wat logischer om het ding om te draaien zodat 'ie warme lucht kan wegblazen naar buiten toe.

Zit de hardware in je machine echter anders dan hiervoor beschreven dan zou het zomaar kunnen dat het handig is om lucht in te nemen via deze fan, al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik daar nog niet al te veel beelden bij krijg.

Het antwoord op je vraag wordt bepaald door hetgeen achter die fan zit en hoe het e.e.a. in je kast eruit ziet.

Als de luchtstroom in de kast zodanig is dat vanaf de voorzijde de lucht wordt ingezogen en vervolgens langs de processorfan in de buurt komt van de fan die je beschrijft, dan lijkt het mij idd. wat logischer om het ding om te draaien zodat 'ie warme lucht kan wegblazen naar buiten toe.

Zit de hardware in je machine echter anders dan hiervoor beschreven dan zou het zomaar kunnen dat het handig is om lucht in te nemen via deze fan, al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik daar nog niet al te veel beelden bij krijg.

Achter de kast zit nog 10cm ongeveer tot de muur, aan de voorzijde wordt geen lucht ingezogen of uitgezogen, maar ik gebruik ook de onboard videokaart (later misschien niet meer, i.v.m. dat ik een HD5770 wil kopen), dus er is nou ook geen videokaart die voor warme lucht zorgt in de kast, dus dat is al weer beter.

Maar dan blijft het natuurlijk nog de vraag of dat fannetje beter outtake kan of intake!

Zoals ik al schreef, dat hangt af van de airflow in je kast, die kan ik hiervandaan ook niet zien, maar veelal is de rearfan een wegblazer en geen intaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan