2é laptop vind de router niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fieffie

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Ik heb sinds deze week een tweede laptop (MSI CR610-232NL).
Ik had al een Acer Aspire 5536.
En heb een Sitecome router (WL341 /300N)
De Acer werkt perfect op deze router maar het probleem zit hem in de tweede laptop de MSI, temiste dat weet ik niet zeker.
Als ik verbinding met internet probeer te zoeken via de router, dan geeft die alle routers uit de straat aan behalve de mijne:confused:.
Ik heb wel geprobeerd om via een kabeltje aan de router te internetten en dat doet de MSI wel, ik kan dus wel verbinding krijgen maar niet draadloos.
Het zal vast wel iets simpels zijn, maar ik weet het niet.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Groetjes Fief;)

Dat heb ik al meerder malen gedaan, geen resultaat.
Het stomme is dat mijn buurvrouw hier met haar laptop binnen stapt, code invoert en online is via mijn modem, zelfs de NDS weet mijn modem te vinden, alleen die laptop blijkbaar niet.

Zet in de router eens alle beveiliging uit (WEP/WPA Macadresfiltering, etc.) en kijk eens of ie hem dan wel ziet.

Iets anders kan ook de driver van de WLAN-kaart zijn. Als het geheel onder win 7 draait zou het kunnen dat de micosoft driver niet goed werkt. Downlaod dan de win7 driver van de hardware leverancier van de WLAN-kaart en installeer die. Wel eerst even de al geinstalleerde driver verwijderen want eroverheen installeren wil niet altijd werken.

Wat ook nog wel eens wil werken is om in het hardwareoverzicht van windots de kaart softwarematig uninstallen/verwijderen en bij het opnieuw herkennen van de kaart dan wel de driver van de hardwareleverancier gebruiken.

Ook niet.

Heb de modem al meerdere keren aan en uitgezet. Maar geen reactie.

Heb ook de beveiliging van de modem gehaald, resultaat: modem deedt niets meer.
Nu gelukkig weer wel.

Dat van die drivers verwijderen en opnieuw doen dat zie ik niet zo zitten.
Heb de laptop net en ben bang dat hij het daarna helemaal niet meer doet.
Zo handig ben ik nou ook weer niet.

Ik heb er wel een cd bij gekregen waarop staat: driver utilities manual.

Maar wat ik zo raar vind is dat hij wel alle modems hier in de straat ziet maar de mijne toevallig niet, daarom lijkt het mij dan ook sterk dat het aan die drivers ligt.

Misschien nog een ander idee??

Wel alvast bedankt voor het mee denken.

Ik heb er wel een cd bij gekregen waarop staat: driver utilities manual.
Die moet je wel gebruiken! Ieder randapparaat heeft een driver nodig. Heb je in Apparaatbeheer naar je wireless netwerkkaart gekeken?

Heb je op beide PC's W7?

Kijk eens of je wireless netwerkkaart en de router beiden op 300n staan ingesteld.
Of vergelijk de instelling van de wireless netwerkkaart met die van de Acer.

Laatst bewerkt:
He he eindelijk het is gelukt, 2 laptops op 1 router...
Wat heb ik gedaan.
Nou bijna alles wat me aangeraden werd, maar ik heb niet in de laptop zelf gezetten omdat ik zeker wist dat het niet aan de drivers lag.
Waarom ik dat zo zeker wist: ik zag alle routers uit de straat en als mijn vriendin hier kwam met haar laptop kon zei met mijn sleutelcode zo inloggen op mijn internet verbinding.
Ik ben bij 2 buren geweest met de laptop onder de arm en kon ook bij hun gewoon inloggen ( he handig ik kan mijn internet verbinding opzeggen hahaah).
Dus na veel denken en kijken, besloot ik VIA de laptop in de router te gaan en heb hem DAAR naar de fabrieksinstelling gezet en tada ze doen het.
Vraag me niet hoe dat kan want ik had het ook al via de router zelf gedaan, maar dat mocht blijkbaar niet helpen.
Iedereen die mee heeft gedacht bedankt.
Ik zal zeker met een volgend probleem weer aankloppen bij helpmij.nl

Groetjes Vivian

Volgens mij had ik het ook steeds over een modem, maar ik bedoelde de router dat stond bij vraag 1.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan