2.1 boxen, rechterbox werkt niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Ik heb het volgende probleem. Gisteren mijn nieuw pc gaan halen met het volgende moederbord "Asus A8N-SLI NF4 (Sound, GLan, FW, SATA RAID)". Bij deze pc heb ik de volgende boxen "Aktivboxen 2.1 Logitech Z-3e in schwarz".

Wanneer ik alles installeer, de groene uitgang van de speaker en woofer aangesloten op de groene geluidsuitgang van mijn pc, werk mijn rechterbox niet. Mijn woofer en linkerbox werken wel. Wanneer ik echter mijn boxen loskoppel van de pc en aansluit op een mp3 speler werken deze wel.

Ondersteunt mijn pc dus geen 2.1 Sound Systeem??
iemand die mij kan helpen??

MvG

Staat in je geluidsinstellingen misschien de balans knop/schuif helemaal naar links?

neen, heb ik nagekeken ... mijn balans tussen de boxen staat goed ingesteld (streepje in het midden toch??)

greetz

Dat klopt ja.
Het zou kunnen betekenen dat het plughoudertje op de PC niet helemaal OK is, of dat de onboardgeluidskaart niet helemaal doet wat 'ie zou moeten doen.
Het stekkertje gaat er wel helemaal in? Ik bedoel vergenoeg zodat alle contacten gemaakt worden?

Dat klopt ja.
Het zou kunnen betekenen dat het plughoudertje op de PC niet helemaal OK is, of dat de onboardgeluidskaart niet helemaal doet wat 'ie zou moeten doen.
Het stekkertje gaat er wel helemaal in? Ik bedoel vergenoeg zodat alle contacten gemaakt worden?

Volgens mij zit het idd goed, het stekkertje kan er gwn niet verder in gaan ... Is er een manier om te testen of het mijn onboard geluidskaart is??

Of kan ik ergens andere drivers downloaden speciefiek voor 2.1 geluidsysteem??

=> al het stekkertje er half inzit werken al mijn boxen wel

MvG:8-0: :8-0:

Laatst bewerkt:
Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat de bijgeleverde drivers goed zijn.
Het is mij sowieso nog nooit overkomen dat een inferieure driver ervoor zorgt dat 1 kanaal het niet doet.
Wanneer je naar start-->configuratiescherm-->geluiden audio apparaten-->volume-->geavanceerd gaat
staat daar de boel ook op 2.1?

heb hier de boel nu ingesteld op Surround Systeem ... een 2.1 systeem staat er niet bij. Probleem is echter nog niet opgelost. Mijn rechterbox geeft nog steeds geen teken van leven.

Mijn stuurprogramma is een versie van AC'media

En wanneer je iets afspeelt met WMP zie je wel beide kanten "uitslaan" in de VUmeters?
Geluiden van de PC zelf geeft 'ie ook aan kant weer?
Dus opstart tune, nieuwe mail etc etc etc

hoor alles, wmp en windows "sounds" door mijn linkerbox en woofer. De rechter box maakt totaal geen geluid.

MvG

Ik moet op mijn geluidskaart quadrofonische luidsprekers instellen om zowel op mijn boxen als op mijn headset geluid te hebben. Is dat wellicht ook jouw oplossing?

Rob

en hoe stel je dit in als ik vragen mag?? ik kan het maar proberen ...

MvG

Zoals ik dat al eerder gemeld heb.
start-->configuratiescherm-->geluiden audio apparaten-->volume-->geavanceerd

En het is zo'n setje waarvan eerst alles naar de subwoofer gaat en dan naar de linker en rechterspeaker wordt verdeeld?

het is een set waarbij:

een kabel gaat van volumeregelaar naar mijn linkerbox, rechterbox en woofer.

Vanuit mijn volumeregelaar gaat een kabel (groene aansluiting) naar de pc.

De woofer is dan ook nog eens appart aangesloten op stroom.

grtz

Kun je die speakers ook rechtstreeks op je PC aansluiten, want ik begin nu te twijfelen aan het functioneren van die volumeregelaar.

neen, is niet mogelijk ... het enige wat ik kan proberen is met andere 2.0 speaker op de pc aan te sluiten en kijken wat voor effect dit geeft??

MvG

Heel goed plan.
Zit er op die volume regeling ook nog een balansregeling?

heb dus net mijn gewone 2.0 boxen aangesloten en bij deze werkt mijn rechterbox ook niet. Dus nu kan ik er vrijwel zeker van uitgaan dat mijn geluidskaart niet werkt zeker??

MvG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan