2.1 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domitor

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
voor mijn verjaardag heb ik een NGS Beat 2.1 gekregen.
Nu sluit ik hem aan op m'n pc. Alles lijkt goed, en hij werkt ook. maar ik krijg geen bass, of erg weinig.
Ik kan hem aansluiten als een: -Stereokoptelefoon
-Stereo luidsprekers
-Quad luidsprekers
-Surround (5.1)
-Surrond (7.1)

Maar niet als 2.1? :confused:

wanneer ik hem aansluit als 5.1, krijg ik Wel bass geluid eruit. Maar het is natuurlijk geen 5.1 maar een 2.1... erg verwarrend. Ik kan hem dus aansluiten als 2.0, maar dan heb ik dus heel erg weinig of geen bass.

Iemand een idee? oplossing of ervaring met dit probleem?

mvg domi

wat is het probleem als je het toch als 5.1 configureerd?

Als je de speaker test doet en alle speakers doen het dan is het toch goed?

als je in je configuratie scherm 2.1 invult
kan het zijn dat je stekkers moet verwisselen

maar dat staat in je manuel van je moederbord(of zit je met een losse geluidskaart?)

@Jfris
ik game op mn pc, vooral FPS's. daar is et dus belangrijk datk ook achter me ken horen, en als ik em op 5.1 instel, hoor ik achter me nix, want ik heb geen 5.1 maar een 2.1...

@frankwennet
ok ik ga naar configuratiescherm, klik Geluiden en AudioApparaten aan en dan naar tabblad volume, dan klik ik op geavanceerd bij Luidspreker instellingen, en dan kom ik bij allemaal verschillende luidspreker opstellingen. Dat is mooi, maar het probleem is dat ik daar niet de opstelling voor 2.1 kan zien, terwijl ik die van 5.1 en 7.1 wel zie.

Ik heb even bij mezelf gekeken en inderdaad ik heb het 2.1 systeem er ook niet bijzitten.

Blijkbaar is dat dus niet standaard in ieder geval in de tijd van XP. Kun je op de site van de producent niks vinden over dit probleem?

ok, het moet dus blijkbaar aan mij liggen dat het niet goed klinkt.
k ben nu van plan om een 5.1 te kopen, die zal het gelukkig wel goed doen :D

en nog bedankt voor de reacties :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan