2,23 gig bruikbaar van de geinstalleerde 4 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

AliasAr

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2013
Windows 7 Ultimate
Service Pack 1

Fabrikant: Apple
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2400S CPU @ 2,50 GHz
Geinstalleerd geheugen (RAM): 4.00 GB (2,23 GB beschikbaar)
Type systeem: 32 bitsbesturingssysteem

Ik heb een iMac met bootcamp waarop OS X en Windows 7 Ultimate op staat.
Ik kan maar ongeveer de helft van mijn geinstalleerde RAM gebruiken.
Hoe kan ik dit fixen?
(De maximum hoeveelheid RAM voor Windows 7 32 bits is 3,25 niet 2,23 dus het is hoogwaarschijnlijk iets anders)

Alvast bedankt voor uw hulp.

OS X gebruikt een deel van het geheugen en Windows 7 ook... Of je laat OS X staan of je installeert Windows 7 en haalt OS X er van af.

OS X gebruikt een deel van het geheugen en Windows 7 ook... Of je laat OS X staan of je installeert Windows 7 en haalt OS X er van af.

Maar als je 2 computerssysteemen installeerd deelt hij toch alleen de harde schijf in tweeen?

Ik had begrepen, dat je via een programma voor OS X Windows kon draaien. Dat heb ik namelijk wel eens gezien.

Bij bootcamp installeer je letterlijk 2 computersystemen.
Om te gaan van OS X naar Windows 7 of andersom moet de computer eerst helemaal uit en dan weer aan.

Het resterende RAM-geheugen dat 'verdwenen' is (3,25-2,23=1,02 GB) wordt gekaapt door je hardware (waarschijnlijk de videokaart). Bij mij wordt er van mijn 4,0 GB RAM ook 224 MB weggekaapt door mijn hardware. Het is niks ongewoons. Daarom heb je ook veel RAM-geheugen nodig.

Om te controleren hoe je RAM-geheugen verdeeld is, gebruik je Broncontrole (Taakbeheer -> tabblad 'Prestaties' -> Broncontrole) en druk je op het tabblad 'Geheugen'. Onderaan staat een staafgrafiek van hoe je RAM-geheugen verdeeld is.

win7bronc1.jpg

Hier zie je dat 769 MB wordt weggekaapt door hardware.

Laatst bewerkt:
Het resterende RAM-geheugen dat 'verdwenen' is (3,25-2,23=1,02 GB) wordt gekaapt door je hardware (waarschijnlijk de videokaart). Bij mij wordt er van mijn 4,0 GB RAM ook 224 MB weggekaapt door mijn hardware. Het is niks ongewoons. Daarom heb je ook veel RAM-geheugen nodig.

Om te controleren hoe je RAM-geheugen verdeeld is, gebruik je Broncontrole (Taakbeheer -> tabblad 'Prestaties' -> Broncontrole) en druk je op het tabblad 'Geheugen'. Onderaan staat een staafgrafiek van hoe je RAM-geheugen verdeeld is.

win7bronc1.jpg

Hier zie je dat 769 MB wordt weggekaapt door hardware.

Bedankt voor het antwoord ik heb het nagekeken bij broncontrole en het is waar tot mijn spijt.
Maar trouwens het is toch niet normaal dat de hardware alleen bijna de helft van je RAM gebruikt?

Helaas wel:(.

Bijvoorbeeld zoiets als dit:
hardwarefail.png

Laatst bewerkt:
Als er niemand meer reageert, krijg je geen e-mails. Je moet op de knop 'Opgelost' drukken in de blauwe balk bovenaan de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan