2,5" harddisk Data probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigteute

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Hallo,
Ik ben redelijk hopeloos aan het worden, omdat er iets mis is met mijn harddisk en ik kan niet aan mijn gegevens terwijl ik ze echt nodig heb.
hopelijk kunnen jullie helpen.
dus mijn probleem is: een paar dagen geleden is mijn inspiron 1745 gecrasht (windows7 kan niet meer opstarten (terwijl die bollen een vlaggetje willen maken freezed hij en komt er een soort bleuscreen))
en ik probeer mijn data terug te halen maar niets helpt.
ik heb mijn harde schijf al verstoken maar ik heb steeds dezelfde error.
daarom heb ik de Eminent usb to IDE / SATA Converter gekocht zodat ik mijn harde schijf kon verbinden met mijn desktop. toen ik hem had aangesloten keek ik naar mijn schijfbeheer waar mijn partitie stond, maar het probleem is dat ik er nog steeds niet aankan. het is een primaire partitie (donker blauw) maar alleen de volume is vermeld (283GB) dus geen NTFS of stationsletter (en ik kan het ook niet maken (anders is er een error)) Ik heb ook al testdrive geprobeerd maar daar vind ik mijn partitie ook niet. achter dit allemaal gaf ik het op en heb ik mijn partitie proberen te formatteren om zo met recuva of dergelijke, bestanden proberen terug te vinden. maar het formatteren lukt ook al niet. dus ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen om mijn gegevens terug te hebben. (de harddisk maakt geen rare geluiden in het geval je het afvroeg.)
(printscreen: http://imageshack.us/photo/my-images/339/diskmanagmentgeekyproje.png/ )

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
in ieder geval bedankt
Mathieu

Ik denk dat je USB harde schijf ontworpen is om aangesloten te worden op een USB uitgang... Probeer je harde schijf een aan te sluiten op een usb poort (ik ga er vanuit dat je computer dat heeft, want tegenwoordig kun je niet zonder).

Ik heb al mijn laptop harde schijf al aangesloten aan mijn desktop via die USB to IDE/SATA converter

Laatst bewerkt door een moderator:
ja sorry was dat vergeten te vertellen
het is dus een 2,5" laptop harddisk :d

en dat is een van de problemen hij vind de harde schijf niet dus kan ik hem niet selecteren
dus zou ik hem moeten formatteren maar dat lukt ook niet :s

Heb je een installatieDVD van het besturingssysteem?
Had je ook geprobeerd met een installatiedvd te herstellen?

Jammer dat je niet precies weet wat er op het blauwe scherm stond.

kan er anders een foto van trekken moest het je verder helpen

Van het blauwe scherm, is misschien nuttig.

En heb je installatieDVD van je besturingssysteem????

nee stond al geïnstalleerd bij aankoop :s
maar kan er wel aangeraken via msdnaa
en ik ga proberen een foto te trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan