2.5 " harde schijf aansluiten aan mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuttenM

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot bovenstaand onderwerp. Het zal wel een stomme vraag zijn voor de experts, maar ik ben echt een nitwit op dit gebied.
Ik heb dus een mediaspeler gekocht zonder intern geheugen. Nu heb ik een externe harde schijf (2,5 inch) met twee usb aansluitingen. De mediaspeler heeft echter maar 1 usb aansluiting. Niet voldoende voor deze harde schijf dus en dit betekent nu dat ik hem ook met een kabel op mijn computer moet aansluiten om hem te laten draaien op de mediaspeler.
Betekent dit nou dat ik hiervoor dus echt een 3.5 " externe harde schijf moet kopen om dit hele gebeuren goed te laten functioneren?

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen.

Met vriendelijke groet,

M

Ja het zijn twee kabels met een usbaansluiting naar de computer toe. Een voor de stroomtoevoer en een voor de dataverwerking(denk ik dan). Wil je hem laten draaien moet je beide kabels in een USBpoort van de computer stoppen.

Waarschijnlijk werkt het dan ook met een USB Hubje
USBhub.jpg

Voor de safety, er zijn ook USB Hub's met een aparte voedingsadapter. Daarmee moet het zeker lukken.
Met een gewone Hub moet de voeding uit 1 USB poortje komen en dit kan net te weinig zijn om de schijf te laten werken.

Vandaar ook dat er daarom 2 USB kabeltjes aan zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan