2 Access vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hush
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hush

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een registratiesysteem voor de gemeente waar ik werk. Maar krijg een aantal dingen niet voor elkaar.

Ik heb een tabel genaamd Producten waarin ik de producten uit de voorraadkast in heb gezet. Ook staat heir een kolom genaamd Aantal in voorraad....waar dus het aantal staat dat er in voorraad is.

Nu heb ik een formulier genaamd uitgave, waar je dus de afdeling kan invoeren en het product wat je leent. Nu heb ik ook een invoervak waar je het aantal kan invoeren wat je meeneemt.

Nu is het de bedoeling om het aantal wat je leent, dat dat wordt afgetrokken van de voorraad in de Producten tabel.

Ik heb in het uitgave formulier een subformulier geplaatst waarin je de productenlijst en de voorraad kan zien. Hier moet je dus kunnen zien dat het aantal eraf is gegaan waneer je opslaat of hoe dan ook.

Ik hoop dat ik duidelijk ben. Ik krijg het niet voor elkaar, ook met tutorials lukt het niet. Moet ik dit trouwens met VB doen of een validatieregel?

mijn 2e vraag: Ik zou ook willen dat er een melding kwam wanneer artikelen onder de 50 zijn(dus de voorraad), of dat die velden rood worden of iets dergelijks(liever). Ik neem aan dat die melding met een validatietekst moet. Maar de rest krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb een overzicht formulier waarin je de producten kan zien die zijn uitgeleend, en door wie. Het zou dus mooi zijn als daar de producten die onder de 50 komen oplichten.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Ik denk dat vraag 1 ingewikkelder is dan je verwacht. In jouw methode is de controle moeilijk. Want je zou een knop kunnen maken van bijvoorbeeld verwerken. Op dat moment wordt de voorraad met het aantal verminderd. En als de gebruiker nog een keer klikt? Hoe controleer je of die al is verwerkt. Je kunt een veld aanmaken waarin je vastlegt dat hij is verwerkt maar
Of als de gebruiker 3 invoerde maar het moest 4 zijn.

Ik denk dat je beter alleen de beginvoorraad plus de datum daarvan kunt opslaan. De huige voorraad is de berekening van beginvoorraad Plus alle inkopen na die datum minus alle uitgiften na die datum.

Gregor

Ik snap wat je bedoelt. Maar aangezien ik zelf de beheerder van het systeem blijf wil ik graag je eerste manier proberen. Dus zo'n knop met verwerken.

Zou je kunnen uitlegeen hoe ik met deze knop de voorraad kan verminderen? Aangezien ik geen ster ben met access:o
Als je mischien ook de code ervoor weet...of hetgene wat ik moet doen, want ik ben een beetje verdwaalt.

Weet je trouwens ook hoe ik vraag 2 moet oplossen?
Ik zat te denken aan een validatieregeltje ofzo... van: If Producten.Aantal =< 50 Then color(?) = 423456 End If

zover ben ik gekomen...maar aangezien dit niet werkt.

In ieder geval bedankt voro de hulp tot nu toe:thumb:

vraag 2 doe je met voorwaardelijke opmaak.

Validatie is een systeem om controle te houden op wat de gebruiker invoert. Dus als je wilt dat de gebruiker geen aantallen invoert groter getal x dan kun je daar op valideren.

Gregor

Ah heel erg bedankt:thumb: . Me 2e vraag is opgelost.

Laatst bewerkt:
Zou je me nog wat hulp kunnen geven met het maken van zo'n verwerken knop? Ik heb een beetje lopen rotzooien de afgelopen week, maar krijg het niet voor elkaar:confused:

Post je mdb even, dan is het een stuk eenvoudiger om een goede oplossing te geven.

Hierbij mijn MDB.
de 2 query's die erin zitten doen niks.... daar heb ik een beetje mee lopen rotzooien.

Bijlagen

Kun je hem nogmaals posten, maar dan gecomprimeerd met winzip?
rar kan ik hier niet installeren.

Met Winzip ingepakt is het bestand 140 Kb....en het limiet hier is 100.
Is er een andere manier om hem te compressen of verkleinen zodat ik hem kan posten?

Laatst bewerkt:
Aha...op die manier.
Op deze manier vind ik het voorlopig goed!

Heel erg bedankt!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan