2 acer beeldschermen 1 scherm "flikkert"

Status
Niet open voor verdere reacties.

gelens

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
hallo.
Ik heb 2 beeldschermen ( ACER AL2416W ) aangesloten op mijn Acer Aspire.
Als ik op 1 beeldscherm scroll flikkert het andere scherm maar alleen het onderste deel van het scherm.
Na het wisselen van de schermen flikkert het andere scherm. dus het zit niet in het scherm.
ook heb ik de kabels gewisseld en ook dat maakt niet uit.
Kan ik hier nog iets aan doen of is de videokaart stuk ?

PC start ook niet op als de 2 beeldschermen aangesloten zijn. Na het afkoppelen van 1 scherm start hij wel op. Daarna beeld weer aankoppelen.

Komt dit ook door een kapotte videokaart ?

Hoeveel vermogen is je voeding? Zou wel eens te weinig kunnen zijn

Anders moet je inderdaad aan je videokaart denken

Ron

Ron,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het heeft meer als 2 jaar gewerkt dus de voeding lijkt mij niet het probleem. Of kan die in de loop der jaren achteruit gaan ?

Ron,

Staat niet in de handleiding en ook niet op de kast. Hoe kan ik dit vinden zonder de PC te "slopen"?

PS Het is een Acer Aspire E380.

Power supply is hooguit 300 W en de machine is heel erg oud. Wellicht dat een wat grotere powersupply helpt. Probeer het eens met 500 Watt

De machine is zo oud dat de videokaart nog een AGP slot heeft. Hier zijn in de reguliere winkels geen vervangers voor te vinden; wellicht nog op marktplaats.

Ron

Waarschijnlijk staat de hertz van je beeldscherm te hoog. Als je ze allebei naar 50 hertz zet zou het misschien moeten werken. Dit kun je doen bij de instellingen van je videokaart.

Ik kan alleen maar kiezen uit 59 of 60 hertz.
Stonden op 59 hertz en heb het nu gewijzigd in 60 hertz.
geen verschil te merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan