OPGELOST
Hallo,
Zal me eerste even voorstellen ik ben Jan-Willem normaal niet zoveel problemen met computers maar dat excel gebeuren is me net iets te ingewikkeld
Mijn eerste vraag:
In excel je hebt cel A en cel B
vb.
[ A ][ B ]
123 XYZ
Nu wil ik deze samenvoegen en scheiden met een leesteken dus
123.XYZ
Dus je houd over:
[ A ]
123.XYZ
Hoe doe je dit? En met meerdere cellen?
Mijn tweede vraag:
[ A ][ B ][ C ]
ABC 123 321
DCF 321 123
A en B zijn de juiste combinaties.
Rij C bevat een aantal getallen(oke in dit geval allebei, maar normaal een deel) die voorkomen in rij B, maar zoals je ziet staan de getallen in rij C niet in de zelfde volgorde als rij B. Wat ik moet weten is welke letters bij C horen aan de hand van B.
Dus hij moet zien dat 123 bij ABC hoort en dus niet 321.
Wat daarmee gebeurt het mooiste zou zijn als de rij van C met de letters van A er achter in bijvoorbeeld D. Maar een markering of iets anders zou ook al aardig zijn.
Ik heb mijn best gedaan het zo duidelijk mogelijk te houden. Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat mee kunnen.
Hallo,
Zal me eerste even voorstellen ik ben Jan-Willem normaal niet zoveel problemen met computers maar dat excel gebeuren is me net iets te ingewikkeld

Mijn eerste vraag:
In excel je hebt cel A en cel B
vb.
[ A ][ B ]
123 XYZ
Nu wil ik deze samenvoegen en scheiden met een leesteken dus
123.XYZ
Dus je houd over:
[ A ]
123.XYZ
Hoe doe je dit? En met meerdere cellen?
Mijn tweede vraag:
[ A ][ B ][ C ]
ABC 123 321
DCF 321 123
A en B zijn de juiste combinaties.
Rij C bevat een aantal getallen(oke in dit geval allebei, maar normaal een deel) die voorkomen in rij B, maar zoals je ziet staan de getallen in rij C niet in de zelfde volgorde als rij B. Wat ik moet weten is welke letters bij C horen aan de hand van B.
Dus hij moet zien dat 123 bij ABC hoort en dus niet 321.
Wat daarmee gebeurt het mooiste zou zijn als de rij van C met de letters van A er achter in bijvoorbeeld D. Maar een markering of iets anders zou ook al aardig zijn.
Ik heb mijn best gedaan het zo duidelijk mogelijk te houden. Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat mee kunnen.
Laatst bewerkt: