2 beeldschermen aan laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Issii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik juist zit.
Ik zit namelijk met het volgende:

Ik heb onlangs twee beeldschermen aangekocht en werken alle twee op VGA aansluitingen.
Het is de bedoeling dat ik enkel de twee beeldschermen gebruik als extern. (Ik wil dus mijn laptop volledig niet te hoeven gebruiken)

Mijn laptop zelf heeft uiteraard VGA en HDMI. De vraag waarmee ik nu zit is:
Is het mogelijk om op één van de schermen gewoon een "HDMI-VGA adapter te plaatsten en zo via mijn HDMI aansluiting te verbinden?

Ik heb normaal gezien een foto toegevoegd van de adapter die ik bedoel. Hopelijk krijgen jullie dat te zien (nogmaals ben nieuw hier sorry :P)

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Issii

ghdmivga.jpg

Dat werkt enkel als de laptop ook een analoog signaal over de HDMI-aansluiting verstuurd, iets waarvan ik de kans heel klein acht. Of het moet een actieve omvormer zijn in plaats van enkel een verloopje?

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoeld.

Als ik met een HDMI kabel mijn laptop aansluit aan mijn TV (met een gewone HDMI kabel dus hé) dan bemachtig ik in mijn instellingen over 3 schermen (incl. de laptopscherm).
Of heb je het over het feit dat je denkt dat niet zal lukken en ik echt een omvormer nodig heb. Want zoals de play station op een computerscherm aansluiten met deze adapter maakt het wel mogelijk.

Dus ik weet het echt niet meer. Ik heb deze ondertussen wel besteld, dus laten maar afwachten zeker?

HDMI is een digitaal signaal, VGA is een analoog signaal. Je kunt niet zomaar, zonder dat er een omvormer tussen zit, een digitaal signaal in een analoog signaal omzetten. Maar als jij al uitgeprobeerd hebt met je adapter van je Playstation, dan kan het wel werken. In ieder geval kan niet elke laptop dit.

Als je het via internet besteld hebt kan je altijd nog terugsturen onder de wet koop op afstand ;)

Ja inderdaad. Moet deze niet werken kan ik hem steeds terug opsturen.
Ik kijk er naar uit!

Bedankt voor de informatie alleszins ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan