2 beeldschermen en powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
situatie:

ik werk op school op het studiecentrum. op de balie heb ik mijn werk-pc en aan de wand hangt een groot tv-scherm wat is aangesloten aan nijn pc.

1 pc met W-XP
1e = beeldscherm aan pc om standaard op te werken
2e = groot beeldscherm op afstand om continue powerpointvoorstelling op te laten draaien

ik start de presentatie op, sleep het venster buiten mijn standaardscherm waardoor deze verschijnt op het grote scherm. tot zover niets aan de hand. ik houd deze "actief",
als ik dan F5 toets om de voorstelling te starten, start deze op op mijn kleine scherm... en op het grote scherm blíjft nog steeds de presentatie te zien.

een "voorstelling" heeft geen titelbalk... is dus niet te verslepen.

ik hoop dat mijn probleem helder is?

graag jullie tips!

Welke powerpoint-versie gebruik je?

De pest is dat ik het niet voor je kan checken omdat ik op m'n Mac werk :D

Is er in het menu niet een optie om de presentatie op het secundaire scherm af te laten spelen?

Ik neem aan dat wanneer je het presentatiescherm op je 1e monitor laat staan en dan afspeelt hij ook gewoon op dat scherm afspeelt.

Het punt is juist dat de presentatie al helemaal is versleept naar het 2e scherm dus niet meer zichtbaar op het 1e kleine scherm.
Ik kan vanuit de verte meekijken op het grote scherm en kan dáár zelf klikken in het menu om de voorstelling te starten. Maar ook dan start ie die op op het kleine (1e) scherm...

Ik heb de vraag neergelegd bij de afd systeembeheer, maar ook daar kennen ze het verschijnsel niet en denken erover om er een andere (matrix) videokaart in te zetten. dat dúúrt dan weer... en het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn!

Hmm, hoe zit je scherminstelling in elkaar?

Heb je op beide schermen hetzelfde?
Of is de TV een uitbreiding op je monitor?

Wellicht heb je iets aan deze vraag.
Anders deze Office Support-pagina

even ter info: de aanwezige videokaart is een ati met catalyst driver.

de beeldscherminstellingen zijn wel juist: ik schuif een venster rechts "uit" het beeld van het kleine scherm en het verschijnt keurig in mijn grote (2e) scherm.

De link die je aangeeft brengt mij geen duidelijkheid...

Ik vermoed dat je deze link bedoelt?

Je hebt daar ook op "Werkwijze" geklikt?
Wellicht kun je iets met de stappen die daar worden beschreven.

Yes!
de optie gevonden en het werkt!
heel erg bedankt voor je hulp!

Beat that Systeembeheer, scheelt toch weer een videokaart :P

Succes verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan