2 beeldschermen met videokaarten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans164

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hallo,

Ik heb een computer die nu draait op 1 beelscherm deze zou ik raag op 2 beeldschermen willen laten draaien, aangezien ik echt een noob ben op dit gebied zou ik graag even vragen wat de vereisten zijn en hoe ik dat moet instaleren, ik heb dan 2 videokaarten een Nvidia Geforce mx400 gloof ik dat is er in ieder geval een met 64 mn geheugen en nog een paar anderen waarschijnlijk slechter, kan ik hier iets mee of word dat niets ??

groetjes Frans

Dan zou het handig zij als je even de moederbord naam zou vermelden..Want dan kun je zien hoeveel agp/pci/pci-expres sloten je hebt.Maar het is makkelijker als je een videokaart koopt met 2 dvi of vga aansluitingen

Ik zal even kijken maar het wil dus wel met 2 videokaarten ??

Als jij genoeg aansluitingen hebt voor je videokaarten.

Moederbord ID 12/14/2001-VT8366-8233-6A6LVM4BC-00Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 12/14/2001-VT8366-8233-6A6LVM4BC-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 2133 MB/s

Ik weet niet of je hier iets mee kunt maar meer kon ik niet vinden, ik zal hem eens open schroeven, misschien staat er een merk ofso op het moederbord

er zit een specefive aansluiting voor zo'n video kaart in, maar verder heb ik nog zat sloten vrij en de videokaarten die ik heb passen daar ook in

Laatst bewerkt door een moderator:
90% van de videokaarten heeft tegenwoordig twee aansluitingen, daarmee kan je prima twee beeldschermen aansturen.
Wellicht heeft die van jou dat ook?

Waarschijnlijk heb je een AGP aansluiting, een kaart die fatsoenlijk presteerd is b.v. dan deze

nee, de meines hoort dan precies tot de 10% die dat niet heeft:shocked:

Jou video kaart heeft wel 2 aansluitingen ik heb deze ook en er kunnen 2 beeldschermen op alleen moet je wel een DVI ---> VGa blokje kopen als 1 van de 2 beeldschermen geen DVI aansluiting heeft!

product-477844.jpg

Ik neem aan dat je deze hebt..
@bluray: ik zie hier tog echt maar 1 vga aansluiting...

Jou video kaart heeft wel 2 aansluitingen ik heb deze ook en er kunnen 2 beeldschermen op alleen moet je wel een DVI ---> VGa blokje kopen als 1 van de 2 beeldschermen geen DVI aansluiting heeft!

Een type als MX400 zegt NIETS over de aansluitmogelijkheden, het zegt alleen iets over de gebruikte chip.
De aansluitmogelijheden worden bepaalt door de fabrikant van de kaart.

Om alle problemen daarmee even de wereld uit te helpen, er zit een aansluiting voor beeldscherm op en verder zoeen voor tv ofso maar ie gebruik ik verder niet en dan nog zo'n rondje waar pennetjes in kunnen lijkt verrek veel op een ps2 muis of toetsenboord aansluiting

Om alle problemen daarmee even de wereld uit te helpen, er zit een aansluiting voor beeldscherm op en verder zoeen voor tv ofso maar ie gebruik ik verder niet en dan nog zo'n rondje waar pennetjes in kunnen lijkt verrek veel op een ps2 muis of toetsenboord aansluiting

Dat is een S-Video aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan