2 beeldschermen op een laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo,

Ik ben Bram, en heb een vraagje. Aangezien ik goede ervaringen heb met dit Forum vond ik het het beste om mijn vraag hier te stellen...

Wat ik dus wil doen is, ik heb een laptop en een ander beeldscherm. Dit beeldscherm is redelijk oud en heeft 2 kabels, namelijk 1 voor de stroomtoevoer, en dan 1 voor het scherm mee aan te sluiten.
Ik heb dus dat scherm aangesloten op mijn laptop en heb het ingesteld dat ik van het ene scherm naar het andere kan springen met mijn cursor. Wat mijn probleem wel is ; Ik heb mijn extern beeldscherm links van mijn laptop geplaatst, en wanneer ik met mijn cursor naar het andere beeldscherm wil moet ik naar rechts gaan... Is het mogelijk om dit omgekeerd in te stellen? Ik werk met Windows 7 32 bit versie. En ik zie enkel mijn bureaublad op dat ene scherm, kan ik daar soms enige toepassingen op uitvoeren? Bestaat er een programma voor dit soort dingen?

Groetjes Bram!

Alvast Bedankt voor uw hulp en tijd!

Hoi,

Ga naar het Windows mobiliteitscentrum (Configuratiescherm)
Klik op de knop: Aansluiten bij Extern beeldscherm

Hier kan je een drietal instellingen maken voor het externe beeldscherm

Bram,

Als je op je bureaublad bent klik je met je rechtermuisknop op je bureaublad. Dan klik je op schermresolutie.
Bij het venster van schermresolutie zie je boven in (als het goed is) 2 schermen staan. (nr 1 en 2). Het enige wat je hoeft te doen is het rechter scherm te slepen naar de andere kant. en dan op Oke/toepassen drukken.

Als het goed is is nu je scherm weer zoals je wilt.

Opgelost!

Amaj, dat het zo simpel was! Dankjewel voor de solutie!

Ik heb echter nog een probleem. Ik Speel World Of Warcraft en wil dit samen met msn kunnen combineren, hiermee bedoel ik dat ik bvb msn op het externe scherm wil en World Of Warcraft op het scherm van de laptop...

Als ik dit versleep lukt dit goed... msn link, wow (World Of Warcraft) rechts. Maar als ik wow op windowed mode zet, dan blijft de taakbalk staan en gaan alle graphics helemaal slecht. Het beeld wordt afschuwelijk lelijk, ik weet het niet misschien is het niet gefilterd... Wat ik ook heb is dat de taakbalk in de weg staat. Dit kan ik oplossen aan de hand van de eigenschappen... Maar hoe moet ik dat van die graphics oplossen?

Alvast bedankt!

Bram

Extra vraag

Wat ik vergeten was, is er soms enige mogelijkheid om een bepaald programma te downloaden dat je de mogelijkheid geeft om, als je op je externe scherm een applicatie opent dat die daar blijft en niet automatisch naar het normale scherm gaat? Als ik op het ene scherm iets open wil ik dat het daar blijft.

Normaal gesproken als je het 1 keer versleept naar het externe schem blijft het daar ook. Ook als je het programma afsluit en weer opstartuitzondering van games).

Maar zodra je stekker los haalt van het externe scherm zal hij alles weer op 1 scherm weer geven (omdat je dus weer instellingen aanpast(automatisch))

Je kunt nooit in 2 programma's bezig zijn tegelijk. 2 programma's open staan kan wel maar in bezig zijn kan niet. Zou ook een grote fout zijn van het besturingssyteem als het wel kon.
Dan ben je in WOW aan het lopen en ondertussen type je in msn wasdawdsdasdwsdasdawdsdasdawdasd Bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan