• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden openen door één hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjdejoode

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Goedemorgen,

Ik heb een probleemje met excel. Ik ben bezig een database op te zetten. In de database komen een aantal verslagen (excel bestanden) te staan. Ik wil dat, als ik één van deze verslagen open, er automatisch ook een ander bestand geopend wordt. Dit is me wel al gelukt doormiddel van de onderstaande code:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

Workbooks.Open Filename:="IndexNijmegen.xls"

End Sub

Nou heb ik ook een excel bestand gemaakt waar alle gemaakte verslagen instaan met een hyperlink naar de verslagen. Nou is het zo dat als ik via deze hyperlinks een verslag openen dat hij het bestand, wat ook moet openen als het verslag opent, niet openmaakt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd. Als je map1 handmatig opent dan opent hij ook map2. Als je map1 via de hyperlink in map3 opent dan opent hij alleen map1.

Bij voorbaat dank,

Michael

Bijlagen

Het is me al gelukt om dit op te lossen.

Voor de mensen die willen weten hoe je dit kunt oplossen:
In plaats van een hyperlink maken vanaf "Map3.xls" naar "Map1.xls", heb ik een hyperlink gemaakt in "Map3.xls" vanaf het werkblad "Blad1" naar het werkblad "Blad2". Werkblad twee heb ik, via een macro, de opdracht gegeven om bij activatie het bestand "Map1.xls" te openen. Hierdoor maakt excel netjes "Map1.xls" en "Map2.xls" open. Voor een voorbeeld zie het bijgevoegde bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan