• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden samenvoegen met verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mactimber

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Ik heb 2 bestanden (sheets).
Beide werkbladen hebben 2 overeenkomsten, nl 1 kolom waar debiteurennummers staan.

werkblad A heeft 600 regels
werkblad B heeft 400 regels

In werkbladf A komen dus 400 rijen voor die in werkblad B staan.
In werkblad B staan gegevens die ik wil toevoegen op dezelfde rij die in werkblad A staan.

Hoe kan ik het beste te werk gaan?

graag jullie hulp!

mvg,
Tim

Uitgebreid filter

Beste Tim,

Als het een éénmalige actie betreft: Kopieer en plak die 400 regels onder de 600 (of andersom) en filter dan via Data > Filter > Uitgebreid filter, de unieke waarden uit de tabel door alle kolommen te selecteren.

Richard

Beste Mactimber welkom op deze forum

Voor U beter te kunnen helpen vragen we een bestandje mee te geven

Groetjes Danny

Beste Tim,

Als het een éénmalige actie betreft: Kopieer en plak die 400 regels onder de 600 (of andersom) en filter dan via Data > Filter > Uitgebreid filter, de unieke waarden uit de tabel door alle kolommen te selecteren.

Richard

Dat zou kunnen, maar de gegevens in sheet A wil ik plakken in sheet B als dezelfde klantnummers naast elkaar staan, hoop dat ik het zo goed uitleg.

gr. Tim

Hi Tim,

Een voorbeeldbestandje (zonder gevoelige info) zou welkom zijn.

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan