• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden via VBA code in excel verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyken007

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2020
Allen

Ik heb al veel zaken geprobeerd (die u ook in code kan terug vinden zoals bestand in cel verwijzen) maar het lukt me niet.

OPZET:
Via een cmdbutton wordt er een pdf gemaakt van het werkblad en deze wordt gemaild, werkt perfect.
Echter wil ik nog een bestaand pdf bestand, dat op de pc staat, mee verzenden zodus 2 bijlagen in 1 mail.
Eender wat ik tot heden heb geprobeerd, lukt het maar is het 2de bestand hetzelfde als het gemaakte pdf bestand van het werkblad.

Iemand die me helpen kan?

Bedankt alvast

Private Sub CmdPDF_Click()

Dim Bestand(1), Place, Boekje As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim i As Long

Bestand(0) = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand(0)

Bestand(1) = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
'ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
'Type:=xlTypePDF, _
'Filename:=Boekje

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "mail@mail.be"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Antwoordformulier Ouderraad Zilverenhoek Wandelrally 2020."
.Body = "Beste, hartelijk dank voor uw inschrijving voor onze allereerste wandelrally. In bijlage kan u uw uniek antwoordformulier terug vinden dat u voor 11/01/2021 dient terug te sturen. U kan dit formulier mailen naar ouderraad@basisschoolzilverenhoek.be. Wij wensen u alvast veel succes en veel wandelgenot. Met vriendelijke groeten, Ouderraad Zilverenhoek"
'.Attachments.Add Bestand
'.Attachments.Add = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
For i = 0 To UBound(Bestand)
.Attachments.Add Bestand(i)
Next
.Send
End With
Kill Bestand(0)

End Sub

Met die methode staat er maar 1x .Attachments.Add en zal wat je wilt niet werken.

Dat staat in de 2 regels bove je For loop waar je een commentaarteken voor hebt gezet.

Omdat er bij eentje .Attachments.Add = staat.
Dat = teken hoort er niet

Foutmelding heb ik weggekregen echter blijf ik met probleem zitten dat het 2de bestand idem is aan de pdf die gemaakt is (String Bestand)
Ik krijg het bestand vanop de pc niet in de mail

Werkt hier prima.
Laat dan eens je document zien.

Heb nu dit er van germaakt:

Bestand = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand

Boekje = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"

.Attachments.Add Bestand
.Attachments.Add Boekje

Resultaat blijft hetzelfde, enkel gemaakte pdf (Bestand) wordt 2x in bijlage gezet maar wel dus met de2 verschillende bestendsnamen

Geen idee.
Werkt hier prima met je eigen document.

Yep.
De code is ook goed, dus daar ligt het niet aan.
Weet je zeker dat "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf" en de gemaakte PDF verschillend van inhoud zijn?

amaaaaai man man man, dat meent ge nu niet hé...
pffff om in de grond te kruipen... inderdaad... blijkbaar is er wat mis gelopen en is het origineel overschreven waarschijnlijk met wat te testen en te doen...

Man man man, merciekes en tegelijk excuses damn seg... Hoe kan je aan jezelf twijfelen

Werkt dus wel

Aan mezelf twijfelen wel, aan Edmoor niet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan