wesleyken007
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 okt 2020
Allen
Ik heb al veel zaken geprobeerd (die u ook in code kan terug vinden zoals bestand in cel verwijzen) maar het lukt me niet.
OPZET:
Via een cmdbutton wordt er een pdf gemaakt van het werkblad en deze wordt gemaild, werkt perfect.
Echter wil ik nog een bestaand pdf bestand, dat op de pc staat, mee verzenden zodus 2 bijlagen in 1 mail.
Eender wat ik tot heden heb geprobeerd, lukt het maar is het 2de bestand hetzelfde als het gemaakte pdf bestand van het werkblad.
Iemand die me helpen kan?
Bedankt alvast
Private Sub CmdPDF_Click()
Dim Bestand(1), Place, Boekje As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim i As Long
Bestand(0) = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand(0)
Bestand(1) = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
'ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
'Type:=xlTypePDF, _
'Filename:=Boekje
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "mail@mail.be"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Antwoordformulier Ouderraad Zilverenhoek Wandelrally 2020."
.Body = "Beste, hartelijk dank voor uw inschrijving voor onze allereerste wandelrally. In bijlage kan u uw uniek antwoordformulier terug vinden dat u voor 11/01/2021 dient terug te sturen. U kan dit formulier mailen naar ouderraad@basisschoolzilverenhoek.be. Wij wensen u alvast veel succes en veel wandelgenot. Met vriendelijke groeten, Ouderraad Zilverenhoek"
'.Attachments.Add Bestand
'.Attachments.Add = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
For i = 0 To UBound(Bestand)
.Attachments.Add Bestand(i)
Next
.Send
End With
Kill Bestand(0)
End Sub
Ik heb al veel zaken geprobeerd (die u ook in code kan terug vinden zoals bestand in cel verwijzen) maar het lukt me niet.
OPZET:
Via een cmdbutton wordt er een pdf gemaakt van het werkblad en deze wordt gemaild, werkt perfect.
Echter wil ik nog een bestaand pdf bestand, dat op de pc staat, mee verzenden zodus 2 bijlagen in 1 mail.
Eender wat ik tot heden heb geprobeerd, lukt het maar is het 2de bestand hetzelfde als het gemaakte pdf bestand van het werkblad.
Iemand die me helpen kan?
Bedankt alvast
Private Sub CmdPDF_Click()
Dim Bestand(1), Place, Boekje As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim i As Long
Bestand(0) = Environ("TEMP") & "" & ActiveSheet.Name & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand(0)
Bestand(1) = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
'ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
'Type:=xlTypePDF, _
'Filename:=Boekje
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.To = "mail@mail.be"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Antwoordformulier Ouderraad Zilverenhoek Wandelrally 2020."
.Body = "Beste, hartelijk dank voor uw inschrijving voor onze allereerste wandelrally. In bijlage kan u uw uniek antwoordformulier terug vinden dat u voor 11/01/2021 dient terug te sturen. U kan dit formulier mailen naar ouderraad@basisschoolzilverenhoek.be. Wij wensen u alvast veel succes en veel wandelgenot. Met vriendelijke groeten, Ouderraad Zilverenhoek"
'.Attachments.Add Bestand
'.Attachments.Add = "C:\Users\wesle\Documents\Wandelrally\Boekje wandelrally 2020.pdf"
For i = 0 To UBound(Bestand)
.Attachments.Add Bestand(i)
Next
.Send
End With
Kill Bestand(0)
End Sub