2 besturingssystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

q10kalena

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo

Hoe kan ik mijn A schijf formatteren. Ik heb mijn harde schijf in 5 gepartitioneerd
A= Leeg die wil ik formatteren
C= Windows
D= bestanden voor mijn vriend
E= bestanden van mijzelf
F= back-up
Heb gelezen dat ik met de windows cd een schijf kan formatteren maar dat lukte niet.
Wie kan mij helpen

Ik zie het verband niet tussen formatteren en 2 besturingsystemen.
Als de letters jouw drive letters zijn is A en B altijd een diskettestation.
C tot en met ???? voor de hd en hdpartities en of optische/verwisselbare stations.

Sorry ben niet heel duidelijk he,

Als ik mijn pc opstart kan een optie maken tussen twee besturings systemen, nou weet ik dat ik dat op kan lossen om bij msconfig het opstart record op 3 seconden kan zetten.
In het verleden heb ik een windows versie op een partitie gezet, daar heb ik nu de A van gemaakt. (Sorry maar ben geen computer expert dus heb het maar A genoemd).
Toen ik voor de tweede keer windows ging installeren heb ik windows op een andere partitie gezet omdat er meer GB ruimte op die partie was. Sindsdien heb ik dat opstartprobleem. Als ik de schijf wil formarteren lukt dat voor geen mogelijkheid

Op de eerste partitie staan altijd de basis-opstartbestanden van Windows, ook al start Windows verder door vanaf een andere partitie.
Je kunt die eerste partitie daarom dus niet formatteren.

Enige wat je wél kunt doen is alle bestanden/mappen verwijderen in partitie A behalve de bestanden die daar in de hoofdmap staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan