2 browsers installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hoi,

Om te controleren of de site die ik zelf heb gemaakt overal hetzelfde is, is het misschien makkelijk om meerdere browsers op je computer te hebben.

Maar is dat wel mogelijk ?

En wat zijn na de Microsoft browser de meest gebruikte: Netscape, Mozilla en ........

Jacco

kan makkelijk
je kan er zelfs 6 draaien als je wilt

populaire browers zijn opera en firefox

Bij Opera, Mozilla, Netscape, Konqueror etc. kan je volstaan met Mozilla Firefox. De onderliggende 'engine' rendert in deze browsers op exact dezelfde manier. Het enige waar je dan nog rekening mee zou kunnen houden is Netscape 4.7. Deze rendert anders, maar wordt nog maar erg weinig gebruikt.

Is het programma "Slimbrowser" ook en vervanger voor IE of is dat toch iets anders ?

Jacco

Bij Opera, Mozilla, Netscape, Konqueror etc. kan je volstaan met Mozilla Firefox. De onderliggende 'engine' rendert in deze browsers op exact dezelfde manier. Het enige waar je dan nog rekening mee zou kunnen houden is Netscape 4.7. Deze rendert anders, maar wordt nog maar erg weinig gebruikt.

In bovenstaand sitaat heb je het over Netscape en verderop over Netscape 4.7

Wat is het verschil daar tussen ?

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss

In bovenstaand sitaat heb je het over Netscape en verderop over Netscape 4.7

Wat is het verschil daar tussen ?

4.7 is de oude en wordt nog weinig gebruikt.

Indien je site in NS er goed uitziet werkt deze ook in IE.
Netscape (Mozilla) vergeeft je geen code fouten,
terwijlk IE er altijd wel iets van bakt.

:cool:

Geplaatst door Man in trouble
waar gaat jullie voorkeur overigens naar uit ?

Mozilla Firefox, deze werkt met Gecko 5 als 'engine', terwijl IE een Gecko 4 gebruikt.

Bruce>Met Netscape doelde ik op Netscape 7+. Deze is gebaseerd op Mozilla 1.5. Netscape 4.7 is nog gebaseerd op HTML 3.02 (meen ik) en niet in staat latere standaarden goed te verwerken. Met HTML 4 zou je rare resultaten krijgen.

:8-0: en wat is dan het verschil tussen Mozilla en Mozilla firefox :(

Jacco

Je hebt de Mozilla Suite, de alles in 1 browser met email client, html editor en irc client. Daarnaast is de Mozilla Foundation bezig met de ontwikkeling van Firefox, de browser, en Thunderbird, de email client. Dit zijn standalone toepassingen, bedoeld om in de toekomst de Mozilla Suite te vervangen. Alle vernieuwingen zitten in Firefox en Thunderbird. De Mozilla Suite geldt nog als solide basis om op voort te bouwen. Veel programmeercode is dus ook gelijk in de verschillende programma's.

Ik lees in deze thread dat Netscape 4 nog maar weinig gebruikt zou worden. Op een door mij gemaakte site, die vooral bezocht wordt door mensen van universiteiten, staat Netscape 4 echter regelmatig bovenaan in de statistieken. Vandaag ook weer:

summers-stats.jpg

Geplaatst door buffy
... Netscape 4 .... bovenaan in de statistieken...

Bizar...

Ik heb 4.7 een tijdje gehad om sites te testen, maar de browser is echt verouderd. De systeembeheerder zal er wel een fan van zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan