2 CDromspelers & 2 CDbranders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sancon

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2000
Berichten
26
Hoi allemaal,
sinds een aantal maanden terug had ik een 2e HD erbij gedaan, met een grootte van 15 Gb. Deze 2e schijf had ik tegelijk al in 5-en opgedeeld; tot een paar dagen terug werkte het uitstekend naar behoren. Ik had alleen voor het gemak mijn CDRom-speler en mijn CD-brander via Apparaatbeheer een andere stationsaanduiding gegeven, namelijk "Y"en "Z", zodat ik, mocht ik in de toekomst nog een grotere schijf willen aanschaffen, geen problemen heb met het opdelen van de HD.
Maar nu het volgende: als ik na het opstarten in de "Verkenner" komt, zie ik na mijn laatste station ("J")
geen "Y" als CDRomspeler en geen "Z " als CDbrander, maar "K" en "L".
Als ik op één van die 2 klik, lees ik hetvolgende:
"Station K gebruikt MS-DOS compabiliteitsmodus" en deze lees ik ook, als ik op "L" klik.
Wat houdt dit nu voor mij in en hoe kom ik hieraan?
En hoe kom ik hier weer vanaf? ( zodat ik normaal na mijn laatste station "J " de letters "Y" & "Z" lees.
IK moet trouwens wel erbij vermelden, dat mijn PC iets trager loopt, heeft dat er wat mee te maken of niet?
Wie kan mij er hieruit helpen?
sancon
 
Bij win xp kun je het zo regelen om de schijven in te delen:

Rechtermuisknop op deze computer, beheren, dubbelklik op opslag en dan schijfbeheer. Of dit het probleem oplost met die melding die je krijgt betwijfel ik maargoed.

Maar wat jij zegt dat je je cdrom Y en Z genoemd hebt omdat dat makkelijker is op moment dat je een nieuwe harddisk erin stopt. Op dat moment schuift hij automatisch al je cdrom op, dus dat is zowizo geen probleem.
 
Heb je xp? Dan kun je de stationsletters zelf veranderen meen ik.

Edit, nog niet wakker, is al gezegd:confused:
Alleen via een andere weg, configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer. Dan met de rechtermuisknop op een station klikken en wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan