• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 cijfer achter de komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
hallo,

kan ik in excel ook automatisch de laatste 2 cijfer achter de komma laten zetten??

dus zeg maar de volgende:

ik typ in 3000 dan moet excel automatisch 30,00 neer zetten.

Decimalen

Hallo Initial1

Natuurlijk kun je gewoon de decimaal toetsen bovenaan het scherm gebruiken.
Het kan ook automatisch. Ga naar de help-functie en zoek op "decimalen". Daar staat beschreven hoe je het moet doen.

Nico200

Nee dit kan niet .... mits

Hoi,

Als jij het getal 3000 invoert, 'ziet' Excel dit ook als de waarde drieduizend.
Wel kan je 'gewoon' 30 ingeven, waarna je de opmaak regelt, zoals aangegeven in de reactie van mijn voorganger.
Ik ga er echter vanuit, dat je bijvoorbeeld een getal als:
3465 ook met een decimaal van 2 cijfers wilt weergeven: 34,65.

Geef dan, zoals aangeven via het tabblad 'Bewerken' onder het menu Extra > Opties een 2-tje bij 'Vast aantal decimalen', en schakel het ook weer uit wanneer je het niet meer nodig hebt.

Teun

Laatst bewerkt:
het is precies de oplossing die ik wil weten thanks.

maar als ik 3000 in tik krijg ik 30 ipv 30,00 hoe kan ik dit veranderen?

Getalopmaak ....

Hoi,

Door bij Opmaak > Celeigenschappen; rubriek 'getal' aan te geven, dat je 2 decimalen wilt voor de betreffende cel(len), kolom of reeks.

Teun

Probleem opgelost ..... ?

Hoi Init....,

Is je probleem hiermee opgelost?
Dan moet je ff een vinkje zetten onderaan deze berichten ....
Werkt naar twee kanten:
1 mensen - zoals ik - die willen helpen om de vragen van anderen op te lossen kunnen zien dat jou vraag al opgelost is.
2 mensen die graag meer willen leren door opgeloste vragen te bekijken - zoals ik - kunnen daar kijken, omdat het een oplossing naar tevredenheid was.

Groet,

Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan