2 Computers, Eén LAN aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

moostmartijn

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
33
Hallo,

Ik heb een vraag over het delen van internet.

Ik heb een computer (Desktop) emt twee LAN aansluitingen, nou wil ik mijn laptop ook op het internet aansluiten, helaas via kabel omdat draadloos niet werkt, maar ik heb een niet lang genoeg kabel om de laptop gelijk aan de router / modem te koppelen.

Nu is mijn vraag; Kan ik via mijn Desktop met twee LAN aansluitingen ook mijn laptop aan het internet koppelen?

Alvast bedankt!
 
Desktop het internet laten delen en de laptop op de tweede LAN aansluiten.
 
je bedoelt denk ik dat je computer 2 netwerk aansluitingen achterin hebt. en dat je dan in de ene de Lankabel steek en in de andere de kabel naar de laptop?
Dat is mogelijk, maar dan moet je computer wel aan staan
 
Ja, m'n Desktop heeft aan de achterkant 2 LAN aansluitingen, dus er is er één bezet met de kabel vanaf de router, en de andere is dan nog leeg. Daarin zou ik dus graag een lan kabel naar m'n laptop willen stoppen.

Ik zie reacties dat het mogelijk is.
Waar kan ik de instellingen wijzigen zodat mijn desktop het internet deelt?

Omdat het internet dan gedeeld wordt, is het dan ook langzamer en minder downloadsnelheid? Of maakt dat niet uit?
 
Als je handig bent met kabels zou je eventueel ook nog het volgende kunnen doen.
Je utpkabel opsplitsen aan beide kanten.
Je hebt 8 aders waarvan je er eigenlijk maar 4 gebruikt dus kun je 2 computers aansluiten op 1 kabel.
Koppelblokje en een extra kabeltje erop en voila!
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • untitled1.PNG
    untitled1.PNG
    50,3 KB · Weergaven: 118
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan