2 computers, extra harde schijf, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwartel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2002
Hallo,

Wij hebben 2 computers, een oude van 6 jaar oud en een laptop, van nog geen 2 jaar oud. De oude heeft weinig geheugen (40 gb), en de laptop heeft een geheugen van 160 gb. Ik wil graag een externe harde schijf aanschaffen. Welke is beter: een netwerk harde schijf of een gewone externe harde schijf? let wel: de oude pc heeft een "ouderwetse" 1.0 usb-ingang. (bestaat er uberhaupt wel een externe harde schijf met 1.0 usb?)

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

hey, ik zou voor de gewone externe harde schijf gaan.

ja er bestaan vast nog 1.0 usb harde schijven, maar ik zou gewoon eentje van 2.0 nemen,

want die oude pc kan ook 2.0 aan, alleen gaat dat niet zo snel als op de laptop.

dus je kan gewoon een 2.0 schijf kopen.

bedankt, scheelt mij ook een hoop centjes ;-) ik weet nl. dat netwerk harde schijven duurder zijn dan gewone externe harde schijven. Een bijkomend voordeel: als de oude pc het begeeft, kan de externe harde schijf ook gewoon gebruikt worden bij de nieuwe pc...;-) Ok, dan ga ik op zoek naar een goede externe harde schijf.

oke succes ermee, een schijfje van een 1000GB kost tegenwoordig nog maar 90 euro,

Hi,
Elk USB2.0 apparaat is downward compatible bet USB1.x alleen werkt het heel erg langzaam.

Het makkelijkste is gewoon een PCI kaartje te kopen met USB2.0.
Op dat moment heef ook je oude PC USB2.0 aan boord.
grtz gerrit

investering 20€ ???

USB1.0 1,5Mbit/sec
USB1.1 12Mbit/sec
USB2.0 480Mbit/sec

USB2.0 is dus 40x sneller dan 1.1

Het is maar wat je "effe wachte" vindt !
grtz gerrit

http://www.alternate.nl/html/produc...0/-1041679/?tn=HARDWARE&l1=Controllers&l2=USB

heeft alleen weinig meerwaarde om in een oude pc te gaan investeren, en 1.0 voldoet nog prima als je iets meer geduld hebt.

Indd .. niet veel investeren in de pc

investering 20€ ???

USB1.0 1,5Mbit/sec
USB1.1 12Mbit/sec
USB2.0 480Mbit/sec

USB2.0 is dus 40x sneller dan 1.1

Het is maar wat je "effe wachte" vindt !
grtz gerrit

Dan zou ik zeggen VERVANG de oude pc dan heb je al zowiezo MEER intern en heb je de Ext HDD niet nodig.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan