2 computers internet | @Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

remlicht89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
33
Ik heb sinds gisteren twee computers thuis staan.
De bedoeling is dat er 1 alleen is voor het werk van mijn moeder en de ander voor de rest.
Nou hebben we kabelinternet van @home en ik was van plan om gewoon de stekker om te wisselen als mijn ma het internet nodig had.

Nu is het probleem:
Op de oude computer hebben we wel gewoon internet en werkt alles perfect.
Als ik het stekkertje daar uit haal en in de nieuwe computer steek en de hele boel (via het cd'tje van @home) installeer krijg ik geen verbinding.

Kan dit komen door een fout in de nieuwe computer of doordat het modem misschien ziet dat er niet meer dezelfde computer aan hangt?

Alvast bedankt!
 
[...]Kan dit komen door een fout in de nieuwe computer of doordat het modem misschien ziet dat er niet meer dezelfde computer aan hangt?

Alvast bedankt!

Dat laatste klopt helemaal. Beste is een Internet Router te kopen met 4 lan aansluitingen eraan.
Dan hoef je ook geen kabeltjes meer om te wisselen.

PS: Er zijn ook Internetrouters waar je ook draadloos mee kunt. Als je dat niet nodig hebt, houd het dan (is het simpelst) op een internet-router met 4 poorten.

Om het makkelijk te maken configureer je die vanaf de computer die het nu goed doet op Chello, en dan kies je in de router configuratie voor Clone Mac-adres.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan