2 computers laten printen via Brother MFC-290C ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babylon

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Hallo,

Ik had eerst een werkende hp all in one (1350) en daarmee kon ik via mijn computer en laptop laten printen.

De HP was geinstalleerd op mijn computer,met de laptop had ik alleen via de windows install > printer zoeken de HP in de configuratie gezet,dus niets geinstalleerd.
Alles werkte prima totdat ik de Brother MFC-290C kocht. (copy , print, fax etc...)
Ik wilde ook een fax dus ging de Hp eruit.

Hoewel op mijn computer alles werkt lukt het totaal niet via de laptop.
ik krijg zodra ik de MFC-290C wil installeren via printer toevoegen de foutmelding dat het de stuurprogramma mist.

Wie weet hoe ik dit toch werkend kan krijgen?

Ik heb contact gehad met Brother maar zij ondersteunen dit soort vragen / problemen niet.

bedankt voor je reactie,maar ik snap niet hoe dit aansluit op mijn vraag?
misschien een betere uitleg?

Euh, ze moeten dat soort vragen wel ondersteunen hoor. Als ik van jou was zou ik al lang mijn geld zijn gaan terugvragen bij gebrek aan support.

Maar uhm, zit de driver er niet bij?

hoi, nou ze ondersteunen alleen vragen die betrekking hebben op het aansluiten van....direct op....,en niet op andere apparaten...

ik heb natuurlijk wel de cd....
toe ik die probeerde te installeren moet ik op een gegeven moment wel de usb stekker erin doen en dat gaat niet want laptop staat beneden...,en ik kan hem zo niet installeren want dat werkt niet...

Ow, je probeert hem vanop afstand aan te sluiten?

Dat gaat het eenvoudigst met een printserver, lijkt me. Vrij goedkoop, met utpkabel aan te sluiten op router.

ligt eraan wat je bedoel met op afstand....
computer staat met laptop op router aangesloten.
maar ik snap niet waarom dit niet werkt,terwijl het met mijn hp all in one wel werkte.

Hoe waren de pc's aangesloten op de oude printer dan?

beide waren aangesloten op de router,en die was aangesloten op modem.
dus maakten ze via router contact met elkaar..

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar: Wat denk je zelf? Je gaat toch niet de hele CD (met scan, print, copy etc.) programmatuur installeren op een pc waar het multi-functie apparaat zelf niet aanhangt?

Wat een systeembeheerder doet is de basis-driver voor printen gebruiken van die printer, zodra je 'm succesvol gevonden hebt als Netwerkprinter bij het printer-toevoegen in Windows.
Ik neem aan dat je XP gebruikt op de laptop. hier zou een printerdriver staan zonder overtollige ballast die je hoogstwaarschijnlijk kunt gebruiken.

Succes,

Tijs.

hallo,

Je gaat toch niet de hele CD (met scan, print, copy etc.) programmatuur installeren op een pc waar het multi-functie apparaat zelf niet aanhangt

nou dat probeerde ik omdat de foutmelding aangaf dat een programma ontbrak...of iets dergelijks...

Wat een systeembeheerder doet is de basis-driver voor printen gebruiken van die printer

neem ik helemaal van je aan maar ik ben gewoon iemand van thuis....en niet een bedrijf die een systeembeheerder heeft... :)

Ik neem aan dat je XP gebruikt op de laptop. hier zou een printerdriver staan zonder overtollige ballast die je hoogstwaarschijnlijk kunt gebruiken.

beide hebben xp home...
dus met het installeren van die driver zou het moeten lukken ?
Dat gaan we proberen..en laat ik hier wel weten of het gelukt is.
Bedankt.

Je gaat toch niet de hele CD (met scan, print, copy etc.) programmatuur installeren op een pc waar het multi-functie apparaat zelf niet aanhangt

Dat doe je juist wel.
Vooral en zeker als je zo'n multifunctioneel apparaat gebruikt.

maar niet op een apparaat waar de printer zelf niet op aangesloten is,
ik heb hier een gedeelde printer,
maar dit gaat niet via router,
ik heb hier een draadloos netwerk
mijn printer hangt aan mijn pc, met de benodigde software,
als ik dan alles pc's in dezelfde werkgroep doe (deze computer > Eigenschappen > Systeem)
dan kunnen ze de printer vinden, als ik dan op mijn 2e pc, die printer heb gevonden hoef ik alleen simpel 1 driver over te zetten wat windows zelf doet, ik klik hierbij alleen op Gedeelde printer op deze computers instaleren.
klaar ben je :)
nu kunnen alle pc's draadloos afdrukken.

Dat doe je juist wel.
Vooral en zeker als je zo'n multifunctioneel apparaat gebruikt.

@palomino:
Let op wat ik schrijf: "op een pc waar het multi-functie apparaat zelf niet aanhangt"
1. Er zijn maar weinig apparaten waar je over het netwerk méér mee kunt dan alleen printen.
2. Zie bij de topic-starter wat de resultaten zijn kunnen zijn tijdens installatie van het 'volledige pakket' zónder dat het apparaat aan de pc hangt, i.c.m. met opmerking 1.

Ik heb goed vertrouwen dat mijn oplossing gaat werken (zie ook de instructies voor installatie van netwerkprinter in de link die ik gegeven heb).

Tijs.

@dnties, bedankt....met het installeren kan ik nu printer opdracht geven...
opgelost.
Bedankt aan iedereen die heeft gereageerd :)

@babylon: Fijn dat het werkt nu.

Wat je nog even moet doen is deze vraag op opgelost zetten.
Klik hiervoor even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die je terugvindt rechts onder deze posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan