2 Computers met elkaar verbinden om bestanden uit te wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik heb sinds kort naast mijn Dell Dimension E520 een oude Compaq Deskpro neergezet. De Dell met windows xp en linux ubuntu en de Compaq met linux edubuntu. De Compaq word alleen voor muziek gebruikt, er staat een externe harde schijf op aangesloten. Nu wil ik de twee computers op elkaar aansuiten, want op de externe harde schijf staan ook documenten die ik gebruik op de Dell (eigenlijk de externe harde schijf dus op twee computers tegelijk aansluiten). Ik neem aan dat het niet simpel met een usb draadje kan, maar hoe dan wel? Het is dus alleen bedoeld voor bestandwisseling;)

Alvast bedankt!

een utp kabel(kabel van het internet) er tussen hangen en dan bestanden delen en verzenden

een utp kabel(kabel van het internet) er tussen hangen en dan bestanden delen en verzenden

Maar iig wel een crosscable anders werkt het niet.

Wanneer je een modem/router hebt kun je het ook via de router doen.
Dan even de thuisnetwerkwizard doorlopen.

Jew kunt natuurlijk ook alle bestanden op je externe harde schijzetten en dan op de andere pc aansluiten.

mvg leo

Oke bedankt, ik heb een internet kabel maar zal de croscable moeten kopen. waar moet deze dan op worden aangesloten?
Ik heb overigens maar 1 utp kabel ingang op mijn dell, dus dan zou ik moeten switchen tussen internet en de harde schijf denk ik? Bestaat er een splittertje?

Laatst bewerkt:
Aansluiten doe je op de ethernet (UTP) uitgangen van de netwerkkaarten van de beide computers.

De vraag over een splitter begrijp ik niet goed.

De externe schijf wordt toch op de USB aangesloten, dat is een geheel andere aansluiting en daar zitten er vast meer op.

Je hebt toch geen netwerk externe schijf met alleen een UTP aansluiting?
Dan moet je altijd kiezen tussen nternet of de harde schijf.
Zal wel niet, maar in dat geval zou ik een router kopen.

Nou, de hd gaat indd via usb, maar als je een utp kabel nodig hebt, die ik heb en kan aansluiten, moet ik dus ook nog die croscable hebben, en waar moet ie dan in?

de crosscable komt waar normaal de UTP kabels in gaan.
Je moet dus switchen tussen nternet of bestanden delen met de pc's
Dat splittertje bestaat en is een router (of een switch, afhankelijk van je situatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan