2 computers op een modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

doornbos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2005
Berichten
2
hoi
ik heb een computer met een modem gewn adsl aansluiting maar kan je b.v een paar muren verder ook nogh een computer voorzien van internet ik heb op internet gekeken maar ik snap er niks van dus wie kan me helpen??
bdnkt alvast
 
welkom bij helpmij.

je hebt nu adsl via een kabeltje.
moet die andere computer ook aangesloten worden via een kabeltje of moet het draadloos worden.
Vertel even welk merk en type modem je nu hebt en ook de naam van de provider.
 
Ligt er een beetje aan wat je wilt.

Wat voor een soort modem heb je? zitter er meerdere aansluitingen op of maar één?

Eén aansluing;
adsl_modem.jpg


Meerdere aansluitingen (Multi PC modem)
Gateway%204.jpg


In het eerste geval, kun je er voor kiezen een andere te kopen, met meerder aansluingen of een met naast één of meerder vaste aansluitingen ook nog een draadlose aansluitings mogelijkheid (WiFi)

Is een kabel geen bezwaar dan gewoon een tweede kabel trekken naar de andere kamer, netwerkkaart in de PC inbouwen als die er nog niet inzit en aansluiten.
Bij draadloos wij er twee mogelijkheden.
Je kunt een netwerkkaart met antenne kopen of voor draadloos in combinatie met een USB stick gaan.
Handig als je geen PCI slots meer over hebt, of liever je PC niet open maakt.

Ander alternatief is via het stoonnet.
Voorbeeld

Tenslotte is er nog Bluetooth, ook draailoos.
Meer info daarover hier.

Geen Multi PC modem, dan is een hubje waarschijnlijk de snelste en goedkoopste oplossing.
Een hub is een soort stekkerdoos voor de ADSL aansluiting.

Vragen die je voor je zelf moet beantwoorden zijn.
1. Hoe wil ik de tweede PC aansluiten.
- Draadloos, handigste oplossing is dan een nieuw modem met Wifi (deze hebben al een Hub inghebouwd ziten in het modem).
Wat heb je nodig, een nieuw moden en een WiFi PCI kaart in de tweede PC (ik ga er vanuit dat je de eerste nog gewoon via kabel aangesloten laat.
- Via een kabel.
Heeft je modem meerder aansluitingen?
Ja, dan gewoon extra kabel.
Nee, Hubje kopen + een extra kabel (is de goedkoopste oplossing).
 
Laatst bewerkt:
hej ik heb een modem van ericson en en heb een aansluiting erachter voor een usb -kabel en en voor de kabel van adsl en verder niks verder gewoon een adsl abonnement wil het liefste de makkelijkste en goedkoopste manier om adsl te krijgen door een paar muren

wiej kan helpen??
:D
aub al heel erg bednkt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan