2 daardloze aan elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Cage

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik heb nu in één deel van het gebouw een draadloos netwerk. Maar het signaal komt maar tot juist achter de muur. Is het mogelijk van daar een andere draadloze zender te zetten en het signaal zo verder te sturen?

zou je mij dan kort kunnen schetsen hoe. Ik heb in één lokaal al een access point staan. Een D-link wireless accesspoint staat erop. Wat is het verschil tussen access point en een normaal draadloze zender?

Ik zit er zelf niet helemaal in, maar volgens mij is een access point niet meer dan een ontvanger en door/verstuurder.
Bij een router kan je (vaak) nog computers middels een kabel op aansluiten én een router heeft een kabel-ingang voor het inkomende internet. Daarnaast kan je nog allerlei instellingen in de router veranderen / aanpassen (zoals dingen blokkeren etc), wat in een access point niet kan.

Volgens mij wordt je opstelling dan zoiets:
Code:
modem -> router -> access point 1
                           -> access point 2 etc...
Desgewenst kan je aan access point 1 nóg weer een access point hangen, om het netwerk verder uit te breiden.

Nogmaals: dit is wat ik dénk, ik ben niet zo heel erg thuis in draadloze netwerken (verlengen).

ja, heb even opgezocht en met die dlink AP dak hier heb staan kan ik idd een draadloos netwerk verlengen. Dus ik vermoed dat ik nog eens zo een zelfde Dlink zal moeten aanschaffen. Of is dat gewoon een repeater ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan