• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 data aftrekken van datum in 1900 en 1 van jaar 1800

Status
Niet open voor verdere reacties.

averheijden

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Geacht Forum

Ik werk met WINDOWS-VISTA en EXEL 2007

Nu wil ik 2 data van elkaar aftrekken van een datum in 1900 en één van het jaar 1800
Uitkomst in jaren verschil

Weet iemand hiervoor een formule

DANK bij voorbaat

Alfons

Averheijden, In Excel is de kalender van vóór 1900 niet bekend. Maar aangezien je het aantal JAREN wilt weten is die hele erge preciesie niet geboden. Als dat wel zo is, zal het moeilijk worden.

Voor de formule van '1900'.... Stel dat je in cel A1 15/12/1953 hebt staan en in cel B1 10/10/1926, dan zet je in cel C1 de formule
Code:
=YEAR(A1)-YEAR(B1)

NL: =JAAR(A1)-JAAR(B1)
(Resultaat: 27)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Bedankt LEO, maar heb er niet veel aan.
Het gaat nu juist om data van voor 1900

Er moet iets zijn, maar kan het niet meer vinden
MVG
Alfons

Alfons, Ik ben ff voor je aan't Googlen geslagen (zoekterm (op héél internet): calculating dates before 1900 in excel)... En dat heeft het volgende meer-dan-fantastische-resultaat opgeleverd. Microsoft heeft zelf een macro geschreven die met data van vóór 1900 om kan gaan. Kijk maar 'ns op deze site...

Groet, Leo

EDIT: Let wel ff op dat je de datum van na 01/01/1900 óók als tekst weergeeft! Als je dat niet doet, werkt de functie niet!!!

Laatst bewerkt:
Hallo Leo

Ik heb het gevonden, maar wel op een andere site.

http://j-walk.com/ss/excel/files/xdate.htm

Het is een hele bewerking, je moet een programmaatje downlaoden (xdate) instaleren en dan EXEL openen in bij FORMULES, DATUM en TIJD, Functie Invoegen daar de "xdate" inbrengen, die normaal onder Program Files staat;
En dan werkt het wel

Voor de duidelijkheid ik heb VISTA en EXEL 2007

mvg
Alfons

Datumverschil voor 1900

Een antwoord zonder VBA of invoegtoepassing vind je hier !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan