Windows 10 EUS programma

xps351

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2022
Besturingssysteem
W10
Office versie
M365
Oktober nadert met rasse schreden en daarmee ook het einde van de de ondersteuning van W10 voor mijn ouwe trouwe pc. Je zou die ondersteuning gratis met een jaar kunnen verlengen, maar heb geen idee hoe dat te regelen. Wat ik er van begrepen heb is dat er "iets" in Windows Update zichtbaar zou moeten worden, maar ik zie daar niets of ik kijk verkeerd. Ook na het installeren van de meest recente update (KB5065429) zie ik nog niets.

Eerder was hier al een hele discussie gaande, maar daar heb ik ook geen antwoord in kunnen vinden. Mijn vraag is dus: hoe kan ik me aanmelden voor die verlengde ondersteuning?

P.S.
Ik weet dat mogelijk is W11 te installeren op officieel niet ondersteunde pc's. Dat wil ik niet (geen garantie dat het blijft werken), dus spaar je de moeite om dat te melden.

Het wordt via Windows update aangeboden wanneer je Windows 10 up-to-date is.

Of:
Installeer Windows 10 LTSC voor max. € 20,-
Deze wordt ondersteund tot 13 januari 2032.

Nadeel:
Het is een schone installatie dus moet je alles weer opnieuw installeren.
Zorg dus voor een goede backup van spullen die je niet kwijt wilt.

Voordeel:
Je hebt er de komende bijna 7 jaar geen omkijken meer naar.
Dat lijkt me best de moeite waard.

Het wordt via Windows update aangeboden wanneer je Windows 10 up-to-date is.
Mijn W10 is voor zover ik kan beoordelen up-to-date: gisteren voor het laatst een update uitgevoerd.
Maar als "het" aangeboden is, hoe en waar vind ik "het" dan?
Bericht automatisch samengevoegd:

Om mijn kansen te verhogen heb ik de vraag ook gesteld bij de buren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie @puppie, maar daar vind ik het ook niet echt.
Er staat:

HET ABONNEMENT ACTIVEREN​

Het abonnement voor de veiligheidsupdates kan binnenkort worden geactiveerd via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update. Kies hier de manier waarop je de updates wilt 'betalen' .......

Maar bij Windows Update zie ik dus niets, zeker geen manieren waarop ik kan betalen.
Misschien toch maar (nog) meer geduld hebben?

Terug
Bovenaan Onderaan