• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 decimalen tonen als inhoud veranderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik wil deze waarden veranderen:

A1 22,25
A2 13,25
A3 20,19
A4 5,07
A5 23,4
A6 139,17

Ik wil dat het er uit komt te zien als:

C1 22 25
C2 13 25
C3 20 19
C4 5 7
C5 23 40
C6 139 17

Dit werkt bijna goed met:

=SUBSTITUEREN(Blad1!A1;",";" ")
=SUBSTITUEREN(Blad1!A2;",";" ")
=SUBSTITUEREN(Blad1!A3;",";" ")
=SUBSTITUEREN(Blad1!A4;",";" ")
=SUBSTITUEREN(Blad1!A5;",";" ")
=SUBSTITUEREN(Blad1!A6;",";" ")

Het probleem is dat als ik A1:A6 instel om 2 decimalen te laten zien dat deze waarden niet mee worden genomen met SUBSTITUEREN. Weet iemand de oplossing voor de hand. Ik wil C4 ook als 5 7 tonen. De waarden uit A1:A6 veranderen willekeurig want deze komen van een andere bron. Misschien zoek ik iets te ver en kan je ook de cel inhoud aanpassen met aangepaste notaties in de celeigenschappen. Ik zoek al een tijdje naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hoi gridishere

voor de duidelijkheid
1,04 wordt 1 4 en
1,4 wordt 1 40
is dat wat je bedoelt?

als je 2 decimalen gebruikt:

=TEKST(A1;"0")&" "&TEKST(((A1-INTEGER(A1))*100);"0")

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Code:
=TEKST(A5;"0")&" "&SUBSTITUEREN(TEKST(((A5-INTEGER(A5))*100);"0");0;"")
Om alle nullen na de komma niet te zien.

Bijlagen

Hoi Sylvester,

Ik heb het uitgeprobeerd. Alleen ben ik er niet zeker van of het bij alle mogelijkheden werkt. Zoals bijvoorbeeld 58,60 wat te zien is in het voorbeeld als 59 60.

Kom wel erg ver in de richting zo.

Met vriendelijke groet,

grid

Bijlagen

Laatst bewerkt:
HSV,

Het is wel de bedoeling dat er onderscheid kan worden gebracht in de uitkomst van bijvoorbeeld 5,04 en 5,40. Met jou methode komt dit uit op beide 5 4. Dit moet dus voor 5,04 worden: 5 4 en voor 5,40 moet dit worden: 5 40.

Met vriendelijke groet,

grid

Yo Sylvester,

Dit is wat ik zoek in mijn vraag dus helemaal in de goede richting. Alleen loop ik nu nog met 1 probleem. Sinds ik deze gegevens via een webquery opvraag dus ik deze niet kan veranderen heb ik soms ook hele getallen. Zoals bijvoorbeeld 12 of 10. Met deze formule krijg ik dan terug: 12 0 of 10 0. Kun je die getallen ook onveranderd terug krijgen met je formule?

Code:
=ALS(REST(A1;1)=0;TEKST(A1;"#");TEKST(INTEGER(A1);"0")&" "&TEKST(((A1-INTEGER(A1))*100);"0"))

Joske

Hoi,

Ja dit is hem dan en bedankt hoor Sylvester. Jij ook Joske voor je kleinere bijdrage :)

Met vriendelijke groet,

grid

zo iets?

=TEKST(INTEGER(A1);"0")&" "&ALS(A1-INTEGER(A1)=0;"";TEKST(((A1-INTEGER(A1))*100);"0"))

Ja dit geeft ook de werking die Joske heeft toegevoegd aan je formule zo dat hele getalen terugkomen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan