2 dezelfde beeld op 1 laptop scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

serdar16

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Beste Helpmij gebruikers,

Ik heb een probleem met een laptop die ik van mij oom heb gekregen , de laptop heeft een horizontale lijn in het midden van het scherm.
wat ik heb geprobeerd om het op te lossen is formatteren ( want hij startte ook niet op ik kreeg een Blue screen of death , formatteren lukte niet met een cd maar heb het met een USB gedaan ), maar dit heet de probleem ook niet opgelost, krijg nu geen Blue screen of death maar wel nog steeds een horizontale lijn in het midden van het scherm.

Heeft iemand wel is zo'n probleem meegemaakt heb ook een foto van gemaakt.
volgens mij is de beeldscherm kapot alleen weet niet zeker.

hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Serdar

Bijlagen

• foto1.jpg
    foto1.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 95
Hallo Serdar16,

Heb je al bij je beeldscherminstellingen gekeken?
Rechtermuisknop op je bureaublad, dan scherminstellingen oid
Kijk of je daar iets kunt vinde.

mvg

jopi328

Hallo

" een laptop " --> merk/typenr/ouderdom zijn nuttige info die ik niet vermeld zie ...

"volgens mij is de beeldscherm kapot alleen weet niet zeker."

Sluit deze "een laptop" aan op een extern scherm ...

Heb je dan korrekte beeldweergave , weet je dat je de oorzaak dient te zoeken bij het t.f.t. paneel .

Of ... d.m.v. [DEL] [F2] of iets dergelijks in het b.i.o.s. scherm geraken tijden opstarten ....

Heb je daar wel een korrekte weergave ??? indien ja --> t.f.t. paneel o.k.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Jopi,

Ik heb de laptop geformatteerd dus ik denk niet dat laptop nog steeds op de zelfde instellingen blijft , maar ook als als de laptop al start is de scherm gesplitst.
toch bedankt voor je reactie.

Hallo Serdar16,

Heb je al bij je beeldscherminstellingen gekeken?
Rechtermuisknop op je bureaublad, dan scherminstellingen oid
Kijk of je daar iets kunt vinde.

mvg

jopi328

Hallo Peter,

Op het begin had ik dat geprobeerd toen ik eerst binnen kreeg, maar toen deed hij niks, maar na formatteren heb ik het nog niet getest, zal dat zo proberen hij is aan het updaten.
De laptop type is :

HP Pavillion DV9780ed
alleen ik weet niet hoe oud de laptop is.

Hallo

" een laptop " --> merk/typenr/ouderdom zijn nuttige info die ik niet vermeld zie ...

"volgens mij is de beeldscherm kapot alleen weet niet zeker."

Sluit deze "een laptop" aan op een extern scherm ...

Heb je dan korrekte beeldweergave , weet je dat je de oorzaak dient te zoeken bij het t.f.t. paneel .

Of ... d.m.v. [DEL] [F2] of iets dergelijks in het b.i.o.s. scherm geraken tijden opstarten ....

Heb je daar wel een korrekte weergave ??? indien ja --> t.f.t. paneel o.k.

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"HP Pavillion DV9780ed alleen ik weet niet hoe oud de laptop is."

Deze reeks van laptop's is intussen "berucht" aan het worden voor het loskomen van motherboard chipsets door oververhitting.

Controleer of de heatpipradiator verstopt is door stof ...

Indien zo , deze uiteraard zuiver maken , maar zo weet je intussen dat deze laptop reeds de nodige klappen heeft gekregen , en dat een loskomen of reeds losgekomen g.p.u./motherboard chipset tot de mogelijkheden behoort.

Een perfekt zuivere heatpiperadiator is uiteraard ook verdacht --> men heeft deze dan zo goed als zeker reeds zuiver gemaakt.

Voor zo ver ik mij herinner , dien je veel te demonteren om de heatpiperadiatoren zuiver te maken bij deze laptop.....

Meestal lukt het ook zonder demonteren , hoe staat hier uitgelegd :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Laatst bewerkt:
Ik krijg nu deze melding bij het klikken van de Nvidia icon , heb deze foto wel met Knipprogramma gedaan daarom dat de beeld nu zo mooi laat zien.
de ene andere foto is gemaakt met een telefoon.

foto1.jpg

@serdar16
Naast de optie om het nVidea panel te openen, zou er ook een Windows variant moeten zijn. Heb je die al geprobeerd? Op vista heet het aan persoonlijke voorkeur aanpassen, weet niet hoe dat bij 7 zit uit mijn hoofd....

Beste serdar16,

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, ik weet niet hoe ik het heb opgelost maar volgens mij heeft het weinig met het beeldscherm te maken maar meer met de harde schijf. Heb je 'foutcontrole' van de harde schijf al geprobeerd? Deze zoekt naar fouten op de harde schijf en repareert ze. Dit doe je als volgt:

1) Klik op het mapje in je taakbalk.
2) Klik met je rechter muisknop op je harde schijf (staat links in het menu) en klik op 'eigenschappen'.
3) Klik op 'extra'.
4) Klik op 'nu controleren', vink alle vakjes aan.
5) Start de computer opnieuw op.

Dit neemt enkele uren in beslag, maar misschien helpt het.
Succes!

Bedankt Savey,

Ik zal dit is gaan proberen, hopen dat het lukt.

Update : Heb het gedaan maar heeft niet geholpen, toch bedankt iemand nog tips ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek uit wat voor NVidea grafische kaart je hebt en zorg dat je drivers up to date zijn. Die kun je zo van internet af halen. Zorg wel dat je computer de drivers aan kan anders kun je bluescreen krijgen.

Hiermee worden de drivers geïnstalleerde en zal je computer opnieuw moeten opstarten. Hierna is meestal weer de NVidea's grafische instellingen beschikbaar ( via rechtermuistknop op het bureaublad )

Waarschijnlijk heb je deze grafische kaart van NVidea: NVIDIA GeForce 8600M GS
Download en update de drivers en reboot.

Als je een beetje handig bent met Laptops kun je eventueel dit proberen:http://www.youtube.com/watch?v=SEx6g-xt0CI
Let op de statische ladingen Zorg eventueel voor een ESD bandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan