2 dimensionele array

• Onderwerp starter Onderwerp starter bifi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Bifi,

Ik begrijp er niets van. In kolom A staat het begin en in kolom B staat het eindpunt van je lijn. Nou wat wil je dan nog meer? Je zal een wat uitgebreidere uitleg moeten geven voor ik begrijp wat je bedoeling is. Lees je laatste uitleg en doe of je van niets weet. Begrijp je het dan wat daar staat?
Als je iets wilt automatiseren moet je allerhande voorwaarden stellen, want de computer begrijpt er anders ook niets van.

Ik heb nogmaals m'n poging (gewijzigd) bijgevoegd. Misschien lijkt het nu beter.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

als je naar mijn programma kijkt dan zie je dat ik een matrix heb aangemaakt.

bv. kolom A Kolom B

A1 B1
A2 B2
A3 B3
A1 B4
A1 B5

dit staat in Excel.

Nu moet ik mijn matrix invullen zodat ik een kruisje heb op bv (1,1) dan zeg ik een lijn trekken van A1 naar B1 en zo ga ik alles nakijken.

Zet mijn programma eens op uw pc en en zet er een paar vb in en kijk dan eens in uw lokale variabele als ge wilt dan wordt alles veel duidelijker.

merci om mij toch zo goed te helpen hopelijk begrijp je het nu

groeten bifi

alles van B moet onder kolom B komen te staan
Dit is versprongen

groeten

Waarom gebeurd dat via het berekenen. Kan het ook zo geprogrammeerd worden dat ik alles kan zien in mijn lokale variabele. zodat hij alles automatisch doet met hetgeen er in die rij staat in de juiste matrix te zitten waarin ik het wil hebben.

Dit is misschien niet duidelijk of te ingewikkeld

Dag Bifi,

Dit is een voorbeeld naar aanleiding van je informatie. Als je een werkend programma wilt hebben dan moet je met deze informatie aan de slag, of leren programmeren in VBA (of een andere taal), of je moet gedetailleeerde informatie verstrekken over wat je aan informatie hebt en wat je er mee wilt bereiken. En dat laatste niet in een paar losse zinnetjes, maar stap voor stap. Want je gelooft het misschien niet, maar een computer is nog stommer dan het achtereind van een varken.

Gegroet,

Axel.

ok
Dus het programma wat ik vorige keer erop heb gezet is hetgeen ik tot nu toe heb.

Wanneer we dit programma laten aflopen dan zie je dat ik al een matrix heb gemaakt. In de bovenste rij staan de waarden van kolom B. In de verticale rij staan de waarden van kolom A.
Nu moet ik een programma maken die alle rijen opnieuw gaat bekijken en zo een kruisje gaat zetten in de matrix waar de waarden van kolom A en kolom B, die in excel langs elkaar staan, en overeenkomen in de matrix. wanneer ik dit heb kan ik normaal gezien verder want dan moet ik overschakelen naar Autocad.

Mss moet je mijn programma eens laten lopen en de laatste stap met de hand doen dan zie je wat er gebeurd en wordt het allemaal duidelijker.

Hopelijk is nu al duidelijk en kan je me toch nog helpen

hoi Bifi
Code:
bv. kolom A Kolom B

A1 B1
A2 B2
A3 B3
A1 B4
A1 B5

dit staat in Excel.

hoe moet je matrix er nu uit zien (inclusiet kruisjes ed.)

geen verhaal maar een duidelijk voorbeeld aub.

groeten Sylvester

Code:
A1	B1
A2	B2
A2	B2
A3	B3
A1	B4
A1	B5

Matrix

Code:
	B1	B2	B2	B3	B4	B5
A1	x					
A2		x	x			
A3				x		
A1					x	
A1						x

Dit is een simpel voorbeeld
Ik hoop dat dit duidelijker is

groeten

bifi

Code:
A1	B1
A2	B2
A2	B2
A3	B3
A1	B4
A1	B5
Matrix

B1	B2	B2	B3	B4	B5
A1	x					
A2		x	x			
A3				x		
A1					x	
A1						x

ik zie hier geen logica in

bedoel je dit soms?

B1	B2	B2	B3	B4	B5
A1	x				x	x
A2		x	x			
A3				x		

of is dit ook goed?

B1	B2	B2	B3	B4	B5
A1	x					
A2		x				
A2			x			
A3				x		
A1					x	
A1						x

Laatst bewerkt:
Daar zit ook geen logica in. tis gewoon dat ik de 2 cellen die naast elkaar moet staan moet bekijken en daar dan een kruisje zetten.
Van hier uit moet ik lijnen trekken in autocad.

Dus waar dan de kruisjes staan is het de bedoeling da ik van Kolom A naar Kolom B een lijn trek in AutoCad

Dus hetgeen ik heb getekende is de bedoeling.

Als je het nog ni begrijp zeg je het maar ik hoop dat je mij kan helpen

groetjes

hoi Bifi

deze oplossingen doen toch allemaal het zelfde wat lijnentrekken betreft

waarom is de eerste dan goed en de anderen niet?

Axel heef fel bedankt

Maar is het ook mogelijk dat die kruisjes automatisch gezet worden??
Dat als ik dit laat lopen, hij automatisch zegt welke bij elkaar horen

ik vind het sjiek dat je zoveel tijd erin steekt voor mij

Merci

ik heb nog een vraag,

Als je naar het programma kijkt wat ik vorige heb erop gezet en je zorgt dat je bij end sub een bolletje zet zodat je stap voor stap kan bewegen. als je dan bij je locale variabele gaat kijken zie je vertrekpunt_eindpunt_kabellijst al een matrix staan met zijn coördinaten. is het ook mogelijk om deze in te vullen. Als dat niet moest gaan dan weet ik dat ook want ik ben dat de hele tijd zo aant zoeken.

groeten

Bifi

hoi Bifi

je vult in kolom1 en kolom2

punten in om lijnen tussen te trekken

wat mankeert er dan aan de laatste matix?

deze is ook nog zeer eenvoudig te maken.

deze moet automatisch aangemaakt worden ik ben mijn programma er ook een opgezet als je dan de laatste stap vast zet. dan zie je bij de lokale variabelen dat ik daar ook al een matrix heb maar ik krijg ze niet ingevuld

groeten

bifi

Dag Bifi,

Natuurlijk kunnen er automatisch kruisjes worden gezet. Maar je moet de computer wel vertellen wanneer er geen en wanneer er wel kruisjes moeten worden gezet.

Als dit en dat of zus en zo waar is dan kruisje anders geen kruisje.

Overigens begrijp ik nog steeds niet goed wat de bedoeling is.

Gegroet,

Axel

hoi Bifi

hoe ga je dit aan Autocad voeren ?

als een script ( mijnlijnen.scr) bestand of als een dxf bestand (bv mijnlijnen.dxf) bestand?

of iets anders?

hallo

sorry voor de laatste reactie.

Ik heb daar een speciale code voor de samenwerking met excel.

Dus dat is geen probleem.

Mijn probleem is meer voor die matrix automatisch te laten gaan.

groetjes
Bifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan