2 draadloze adsl modem routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
2 draadloze modem routers waarvan ik de dhcp server voor bijna uitzet.
kan ik de 2 modem routers die opde switchpoorten zijn aangesloten draadloos met elkaar verbinden
1 router die verbinding hebt met een ander router. die zit op een normale bekabelde router kabelrouter!.

als je de dhcp uitzet is je router niets meer dan een switch dus hergebruiken kan je wel. Maar om de 2 draadloos met elkaar te laten communiceren moet je de router als bridge kunnen instellen en ik weet nu niet of dit bij elke router kan.

het gaat om deze:
Speedtouch%20716v5WL.jpg

het is de speedtouch 716i v5. alle2.

instellingen ongeveer van die router: (niet volledig het zelfde)
Speedtouch1.jpg

als je de dhcp uitzet is je router niets meer dan een switch dus hergebruiken kan je wel. Maar om de 2 draadloos met elkaar te laten communiceren moet je de router als bridge kunnen instellen en ik weet nu niet of dit bij elke router kan.

dat dat dhcp server uitstaat en dat het niets meer is dan een switch. is niet waar.
de router geeft dan alleen zelf geen ip adressen uit.
als de standaard ip in de router verandert. van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 dan een vast ip adres instellen in windows. heb je op 1.1 geen verbinding omdat de router is ingesteld op 2.1

en een gewone switch kan je niet gebruiken als router. ook al maak je een vast ip in windows.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan